Maanteeamet kuulutas välja Tallinna-Kuressaare lennuliini uue hanke ({{commentsTotal}})

Kuressaare lennujaam.
Kuressaare lennujaam. Autor/allikas: ERR

Maanteeamet kuulutas välja uue riigihanke Tallinna-Kuressaare-Tallinna lennuliinile vedaja leidmiseks, hanke eeldatav maksumus on 16,8 miljonit eurot.

Maanteeamet otsib teenuse pakkujat alates 1. aprillist 2020 kuni 30. maini 2024, selgub hanketeatest.  Pakkumusi saab esitada 14. novembrini.

Juuni algul tunnistas maanteeamet eelmise Tallinna ja Kuressaare vahelise lennuhanke kehtetuks.

Alates 1. juunist teenindab Kuressaare lennuliini Leedu firma Transaviabaltika, kes lendas liinil ka varem. Liinilepingut pikendati vastavalt ühistranspordiseadusele liini teenindanud vedajaga kuni uue vedaja leidmiseni.

Kuna sel hetkel hankeprotsess käis, siis oli oht, et liini teenindamine katkeb. Uus leping sõlmiti kuni kaheks aastaks. Leping on võimalik lõpetada kahekuulise etteteatamisajaga juhul, kui maanteeamet on uue vedaja leidnud.

Maanteeameti riigihange suursaarte lennuliinide teenindamiseks on kestnud juba üle aasta. Mullu juulis välja kuulutatud hanke tingimusi maanteeamet algul täpsustas, novembris aga kuulutas hanke kehtetuks. Uus hange kuulutati välja detsembris, selle tähtaeg oli jaanuaris.

Maanteeamet muutis hanke tingimustes Kuressaare liini lennuki istekohtade arvu 33-lt 40-le. Hange vaidlustati ja selle tähtaeg lükkus veebruarikuusse.

Riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO) rahuldas maikuu alguses riikliku lennufirma Nordica tütarettevõtte Regional Jeti vaidlustuse, millega tunnistati selle pakkumine Tallinna-Kuressaare lennuliini hankel vastavaks ning tühistati Transaviabaltika võitjaks tunnistamise otsus.

Amet jättis Nordica ja Poola lennufirma LOT ühisettevõtte Regional Jeti pakkumise kvalifitseerimata, kuna 2017. aasta lõpu seisuga oli selle omakapital 2,4 miljoni euroga miinuses. Regional Jet vaidlustas vaidlustuskomisjoni otsuse, kuna oli esitanud Nordica kinnituse, millega viimane annab tütarfirmale hankelepingu täitmisel vajadusel rahalisi vahendeid ja vastutab solidaarselt hankelepingu täitmise eest.

Seejärel vaidlustas omakorda maanteamet Tallinna halduskohtus VAKO otsuse tunnistada Nordica tütarfirma Regional Jeti pakkumine Tallinna-Kuressaare liinil vastavaks, sama otsusega tühistati Transaviabaltika võitjaks tunnistamise otsus.

Maanteeameti liiklusdirektor Meelis Telliskivi rääkis varem BNS-ile, et kui VAKO otsus kohtus vaidlustatakse, siis hanke alusdokumentides kehtestatud tingimustel ehk 1. juunist lepingut sõlmida ei saa. Seetõttu pikendas amet lepingut Transaviabaltikaga.

Suursaarte ja mandri vaheline lennuhange oli ühe hankemenetluse raames jaotatud kaheks osaks: Kuressaare–Tallinn ja Kärdla–Tallinn. Vastavalt seadusele ja hankedokumentidele võis pakkumusi esitada ainult ühele nimetatud liinidest või mõlemale.

Allikas: BNS



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: