Võimalik talvine praamigraafik pahandab Hiiumaa ettevõtjaid ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Mandri ja Hiiumaa vahel sõitev parvlaev Leiger Rohuküla sadamas.
Mandri ja Hiiumaa vahel sõitev parvlaev Leiger Rohuküla sadamas. Autor/allikas: Juhan Hepner/ERR

Hiiu Leht kirjutab, et parvlaeva talvise sõiduplaani esialgne variant näeb ette, et esimene laev hakkaks väljuma saarelt juba hommikul kell 5.30 ehk varasemast tund varem - see aga tekitaks Hiiumaa kaubaveoga tegelevatele ettevõtetele suuri lisakulusid.

Saarel paarkümmend aastat töötanud veoettevõtte Hiiu Autotrans juhataja Anu Pielberg ütles Hiiu Lehele, et sõiduplaani koostajad ei arvesta autojuhtide ja seadustega, lisaks pole tema sõnul ka tavalised autojuhid liikluses ohutud, kui nad on pidanud kell 4.30 hommikul ärkama, et kell 5.30 väljuvale laevale jõuda.

Kui praegu väljuvad esimesed parvlaevad kell 6.30 hommikul, siis autojuhid alustavad oma tööpäeva kell 6 ning sel juhul tohib tema tööpäeva pikkus olla 15 tundi. Kui ta alustab varem, võib tema tööpäev olla vaid 10 tundi pikk - seega peab enne kella 6 alustanud autojuht tööpäeva lõpetama juba kell 15, mis tähendab, et ühe reisiga ei saa viia kaupa Tallinnasse ja tagasi, vaid autojuht peab jääma teepeale pikka pausi tegema.

Ühtlasi tähendaks see, et kõik veokid peaksid olema edaspidi varustatud kas magamiskohtadega või peaks autojuhtidel olema Tallinnas öömaja, mis teeks omakorda kaubaveo oluliselt kallimaks ja halvendaks Hiiumaa ettevõtjate olukorda, nentis Pielberg.

Toimetaja: ERR

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: