Hiina vallaliste päev on püstitanud e-kaubanduse rekordeid
Hiina vallaliste päeval ehk 11. novembril on löödud mitmeid e-kaubanduse rekordeid.
Päeva mõtlesid välja netihiiu Alibaba asutajad kümne aasta eest, vastusena lääneriikides tähistatavale Valentinipäevale. Päeva valikul on lähtutud kuupäevast, milles valitsevad number ühed.
Netikaubamaja Tmall saavutas 10 miljardi jüaani suuruse käibe vaid ühe minuti ning 36 sekundiga. See on umbes 1.3 miljardit eurot.
Pakkumistesse oli hõlmatud enam kui 22 000 välismaist tootjat. Aktsioon algas Hiinas südaööl ja ennustatakse, et ostjaid tuleb ööpäeva lõpuks kokku enam kui 500 miljonit. Nii suur koormus on tõsine väljakutse logistikaettevõtetele.
Hiinlaste ambitsioon on laiendada kampaaniat üle maailma. Vallaliste päeva kampaaniat on peetud ka võistlejaks ameeriklaste mustale reedele ja läinud aastal suutsid hiinlased käibelt ameeriklasi lüüa.
Tänavune vallaliste kauplemispüha peaks ka näitama, kuidas käitub Hiina siseturg, mis on näidanud jahtumise märke.
Toimetaja: Laur Viirand