Ajalehtede reklaamihinnad on ühtlustunud ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Ajalehed
Ajalehed Autor/allikas: Anna Aurelia Minev/ERR

Ajalehtede mullune reklaamikäive kasvas kaks protsenti, eeskätt aitab kasvule kaasa veebireklaam. Tähelepanuväärne on aga, et seni kallimate reklaamihindadega paberväljaanded on oma hinnapoliitikat korrigeerinud ja reklaamide hinnatase on lehtede vahel ühtlustunud, selgub meediaanalüütik Toomas Leito ülevaatest.

Viie üleriigilise ajalehe reklaamikäive kasvas mullu kokku kaks protsenti, moodustades 20 miljonit eurot. Reklaamimaht aga kasvas aastaga kaheksa protsenti. Reklaami turuosades suuri muutusi ei toimunud, kinnitas meediaanalüütik Toomas Leito ERR-ile.

"Turuosades ümberrivistusi ei toimunud, kõik on enam-vähem samamoodi. See trend aga jätkus, et lehtede printreklaam seisab ja veeb kasvab," kommenteeris Leito.

Leito tõi esile olulise trendi, et lehtede printreklaami hinnad on tugevalt kukkunud ja reklaamide hinnavahe väljaannete vahel üsna ühtlustunud.

"Kui varem olid Postimees ja Eesti Eekspress oluliselt kallimad kui teised, siis nüüd on ka nemad keskklassi kukkunud," iseloomustas Leito reklaamihindu

Tema sõnul maksab kõigil leheküljene reklaam 500 euro ümber.

Vaatamata veebireklaami mahu kasvule ei ole kasvanud selle hinnad.

"Veebireklaami hinnad ei kasva midagi, kas seisavad paigal või pigem langevad. Delfi ja Postimees on veebireklaami turuliidrid, neil mahud kasvavad, aga teistel on ka veebiga probleem," kommenteeris Leito.

Kui aastases vaates oli lehtede reklaamiturg stabiilne, siis detsembrikuu osutus nõrgaks.

Võrreldes 2018. aasta detsembriga suurenes lehtede reklaamimaht 0,5 protsenti. Reklaamikäive vähenes 160 000 eurot ehk 11 protsenti.

Reklaamikäive suurenes ainult Äripäeval, kus see kasvas 15 protsenti ja moodustas 150 000 eurot. Postimehe reklaamikäive langes aastaga 15 protsenti 690 000 eurole, Õhtulehe reklaamikäive langes 6 protsenti 225 000 eurole, Eesti Ekspressi käive langes 19 protsenti 90 000 eurole ning Eesti Päevalehe reklaamikäive langes 27 protsenti 70 000 eurole.

Väljaannete veebireklaami käive suurenes aga detsembris aasta varasemaga võrreldes 17 protsenti. Detsembris olid ka aasta suurimad reklaami allahindlused.

Detsembris torkas mahuka reklaamikampaaniaga silma elektroonikafirma Klick.

Oma igakuises reklaamituru ülevaates võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaamimahtu, korrutades selle keskmise reklaamimüügi hinnaga. Võimalikke bartertehinguid analüüsis arvesse ei võeta.

Toimetaja: Merilin Pärli

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: