Paar tuhat hilinetud minutit läks Elronile maksma üle 5000 euro ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Elroni Tartu - Valga rong.
Elroni Tartu - Valga rong. Autor/allikas: Aili Vahtla/ ERR

Elron peab mulluste hilinemiste ja ärajäänud rongireiside eest maksma majandusministeeriumile 5760 eurot leppetrahve. Terve aasta peale jäi reise ära kolm, hilinemisi oli veidike üle 60. Üks hilinemisminut läheb lepingu järgi Elronile maksma 3,3 eurot.

Elroni ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vahel 2017. aastal sõlmitud lepingu järgi saab riik vedajat trahvida ärajäänud ja hilinenud sõitude eest. Kui üks ärajäänud rongisõit, mida ei asendata bussiga, läheb vedajale maksma 300 eurot, siis hilinemiste eest trahvitakse minutikaupa.

Kokku kogunes 12 kuuga 1896 hilinemisminutit ja kolm ärajäänud sõitu.

Trahvima hakatakse siis, kui rong hilineb rohkem kui 15 minutit. Kui hilinemine jääb vahemikku 16 kuni 30 minutit, saab trahvida ettevõtet maksimaalselt 100 euroga. Selle arvestuse järgi maksab minut hilinemist 6,67 eurot.

Näiteks mullu novembris hilines Tallinna-Tartu rong tehnilise rikke tõttu 29 minutit. Kuivõrd esimese 15 minuti eest ei trahvita, sai Elron selle hilinemise eest 14 minutit x 6,67 = 93,38 eurot trahvi.

Kui aga hilinemine on juba suurem kui 30 minutit, siis trahviminuti hind väheneb. Loogika on selle taga lihtne – esimese pooltunni puhul arvestatakse maha esimesed 15 minutit, järgneva pooltunni puhul aga mitte. Kuivõrd poole tunni hilinemise eest määratav trahv saab lepingu järgi olla maksimaalselt 100 eurot, siis saabki minutihinnaks 3,33 eurot. Samas liidetakse trahvile ka esimese pooltunni hilinemine ehk 100 eurot.

Näiteks oktoobris hilines Tallinna-Viljandi rong täpselt tund aega. Selle eest sai Elron trahvi 30 x 3,33 eurot + 100 eurot = 200 eurot.

Leppetrahvi periood algas 2018. aasta detsembriga ja lõppes 2019. aasta novembriga. Kõige suurema trahvi sai Elron märtsis, mil sõitude ärajäämiste ja hilinemiste kombinatsioon andis kokku 1019,8 eurot. Ainuke kuu, mil ühtki sõitu ära ei jäänud ega hilinenud, oli aprill.

Kõigi kolme ärajäänud sõidu põhjuseks tõi Elron tehnilise rikke. Hilinemiste põhjuseid oli palju – alates jahutusradiaatori lekkest kuni rikkis uste ja pidurite kuumenemiseni.

Kõige rohkem hilines rong aasta jooksul Tallinna-Pääsküla liinil, kokku seitsmel korral. Kuuel korral jäi rong rohkem kui veerand tundi hiljaks Tallinna-Tartu, Tartu-Tallinna, Tallinna-Rapla ja Tallinna-Viljandi liinil.

Kõige pikem hilinemine – 18 minutit üle kahe tunni – oli novembris Tallinna-Rakvere liinil, põhjuseks tõi Elron tehnilise rikke, mis ei võimaldanud rongil edasi sõita. Kutsuti abirong, mis vedas koosseisu tagasi Lagedile, ning jätkas seejärel ise reisi Rakvere poole. Üks rohkem kui kahetunnine hilinemine oli mullu veel, see leidis aset augustis liinil Viljandi-Tallinn ning põhjuseks oli voolumuundurite väljalülitumine.

Kuni pooletunniseid hilinemisi oli aasta jooksul 41, rohkem kui pooletunniseid 21.

Kui Elron otsust kohtus ei vaidlusta, arvestatakse trahvisumma ehk 5760 eurot maha riigi poolt Elronile makstavast toetusest.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: