Eesti Raudtee kuulutas välja elektrifitseerimise projekteerimistööde hanke
Kolmapäeval kuulutas Eesti Raudtee välja hanke, millega proovitakse leida raudteede elektrifitseerimise jaoks inseneriteenuste osutaja ja projekteerija. Raudteede elektrifitseerimise ehitus algab 2022. aastal ja on kriitiline projekt, et täita Euroopa Liidu kliimaeesmärgid.
Seoses Euroopa Liidu poolt seatud kliimaeesmärkidega tuleb Eestis aastaks 2030 vähendada kasvuhoonegaaside koguheidet 70 protsendi võrra.
Parimad võimalused seda eesmärki täita on keskkonnaministeeriumi sõnul transpordisektorisse investeerides ja eelmise aasta 27. juulil teatas valitsus plaanist elektrifitseerida kogu Eesti raudtee.
Kolmapäeval kuulutas Eesti Raudtee välja elektrifitseerimise projekteerimistööde hanke, millega otsitakse projektile inseneriteenuste osutajat ja projekteerijat.
"Oleme elektrifitseerimise plaane tutvustanud paljudele potentsiaalsetele pakkujatele üle Euroopa ning seetõttu loodame hankel näha tihedat konkurentsi," kommenteeris Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juhataja Andrus Alas.
Korraldatav hange on jagatud kaheks osaks. Esimeses osas teeb hanke võitja vajalikud uuringud, koostab tehnilise lahenduse ja määrab tehnilised näitajad planeeritavale võrgule. Teises osas koostab hanke võitja tehnilisele lahendusele eelprojekti.
"Eelprojekti koostamine algab Aegviidu-Tapa-Tartu lõigust, kuna oleme koostöös Elroniga eesmärgiks võtnud, et 2024. aasta lõpuks peab olema võimalik sõita elektrirongiga Tallinnast Tartusse," lisas Alas.
Käesoleva aasta alguses kuulutas Elron välja hanke kuue kahesüsteemse elektrirongi soetamiseks võimalusega tellida tulevikus täiendavalt veel kümme rongi, mille üleandmise aeg on planeeritud 2024. aasta teise poolde.
Raudteede ümberehituse algus on planeeritud 2022. aastaks ning kogu projekti maksumus on ligi 300 miljonit eurot.
Kokku on Eestis vaja elektrifitseerida umbes 800 kilomeetrit raudteed, praeguseks on Eestis elektriraudtee töös lõikudel Tallinn-Paldiski ja Tallinn-Turba.
Toimetaja: Kristjan Kallaste