Hingeabiportaalist saab nõu eriolukorra ajal tekkinud mure korral ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: sinuabi.ee

Vaimse tervise toetamiseks ning psühholoogiliste probleemidega hädas olijate aitamiseks asutati Eesti Kirikute Nõukogu eestvedamisel hingeabiportaal. Lähiajal alustab tööd ka haiglakaplanaadi ja sotsiaalministeeriumi koostöös hingehoiutelefon.

Kirikute nõukogu asepresident Meego Remmel ütles "Aktuaalsele kaamerale", et portaalist sinuabi.ee saab nõu nendele probleemidele, mis just eriolukorra ajal tekkisid.

"Teemad, mis täna inimesi puudutavad, on kindlasti ärevus, üldine segadus, üksildus, aga ka väga eksistentsiaalsed küsimused nagu elu ja surm ja see, mis tuleb pärast surma," selgitas Remmel.

Nõu annavad psühholoogid, meedikud, terapeudid ja vaimulikud. Kokku on nõustajaid praegu 30.

"Eesti Kirikute Nõukogu eetika ja eluväärtuste töörühm on juba aastaid kogunud kirikutesse kuuluvate psühholoogide, psühhoterapeutide ja nõustajate kontaktandmeid. /.../ Meil on hea meel, et paljud nendest andsid nõusoleku vabatahtlikuna aidata kaasa sinuabi.ee kaudu," ütles Remmel.

Eriolukorra ajal töötas hingehoiutelefon, mis oli mõeldud hooldekodudes ja haiglas viibijatele, kelle olukorra muutis raskeks see, et karantiini tõttu ei saanud nad lähedastega kohtuda. Selle teenusega liitus 29 asutust ning nõustajaid oli 20.

Sotsiaalministeeriumi peakaplan Ove Sander ütles, et telefoni teel nõustamine jätkub paari nädala pärast ning kasutada saab seda laiem ring inimesi.

"Üks väga oluline soov on meil see, et tegu ei oleks lihtsalt ära kuulamise või millegagi, kus üks teisele südamelt midagi ära räägib, vaid tegu on ikkagi professionaalsete telefoninõustajatega, kellel on hingehoiukoolitus ja eriharidus olemas," rääkis ta.

Sander ütles, et peagi avatavale hingeabitelefonile võidakse vajadusel suunata ka need inimesed, kes pöörduvad oma probleemidega juba tuttavale häirekeskuse telefonile 1247.

"Täpselt nagu ka psühhosotsiaalne telefon on ju liidestatud 1247-ga, ka meie hingehoiu telefon saab eraldi numbri ja liidestub täpselt samamoodi 1247-ga. Väga otsustav roll on siis ka nendel vabatahtlikel, kes on selles üldinfotelefonis, et nad saavad ühes või teises suunas kõne edasi suunata," rääkis Sander.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: