Tartu linnaratastel on Bolti tõukerataste ees mitu eelist ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Madis Hindre/ERR

Eelmisel nädalal lisandusid Tartu tänavatel aasta aega tegutsenud rattaringlusele ka Bolti elektritõukerattad. Kasutaja jaoks on maksumaksja rahastatud linnaratastel aga Bolti tõukerataste ees mitu eelist.

Kui investeeringud välja jätta, on Tartu linna eelarves rattaringluse kulunumber 700 000 eurot. Tulu loodab linn rataste pealt aastaga teenida 300 000. Ehk maksumaksja maksab ligi 400 000 eurot peale, et rattasüsteemi töös ja hind madal hoida. Linna hinnangul on doteerimine vältimatu.

"Tartu linna puhul öeldi kohe, et see mastaap, mis Tartus on, selle baasil ei ole võimalik rattaringlust ära majandada. Ja seetõttu erasektori huvi ka puudus, et rattaringluse teenust pakkuda," sõnas Tartu abilinnapea Raimond Tamm. "Kui erasektor suudab mingil hetkel kõik need nišid ära täita, siis ega Tartu linna eesmärk ei ole kunagi konkureerida erasektoriga. Meie eesmärk on pakkuda üksnes neid teenuseid, mille osas meil on turutõrge."

Tamme sõnul soovib linn saada maksimaalselt palju kasutajaid. Kui praegu on sõiduõigus 6800 inimesel, siis suvega loodetakse kergitada sõitjate arvu 10 000-le.

Eelmisel nädalal Tartus alustanud Bolti tõukerataste vastu on linlaste huvi olnud firma enda sõnul seni suur. Tõukerataste ees on aga linnaratastel suur konkurentsieelis. Nimelt on tõukerataste parkimisala piiratud, teenus on kordades kallim ning kuigi mõlema sõiduvahendi tippkiirus on 25 km/h, siis tõukeratastele on südalinnas kehtestatud kiirusepiirang 15 km/h.

Bolti tõukerataste suunajuhi Thomas Tammuse sõnul ei tuldud Tartusse linnaga konkureerima, vaid linnaga sarnaselt autole alternatiivseid sõiduvalikuid laiendama.

"Kui rattaringluse ratast saab jätta teatud kohtadesse, siis elektritõukeratta eelis on n-ö paindlikkus ja mugavus, et kas või saad kodumaja ette enda tõukeratta jätta," selgitas Tammus. "Nii rattaringlusel kui ka tõukeratastel on oma kasutajad ja kindlasti need kasutajad mingil määral ühtivad, aga nagu ka ma mainisin, on väga tähtis üldse mikromobiilsust arendada."

Firma lubab tulevikus Tartu tänavatele tuua kõige hilisemad elektritõukerataste mudelid ning ka parkimisala laiendada.

Bolt oma Tartu ärilisi väljaminekuid ja eesmärke ei soovinud kommenteerida.

Toimetaja: Maarja Värv

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: