Eestlased pole Volkswagenilt diisliskandaali tõttu raha nõudnud

Volkswageni Eesti edasimüüja Møller Auto teatel ei ole ükski klient veel asunud niinimetatud diisliskandaali pärast raha tagasi nõudma. Samuti ei ole ükski klient selles küsimuses pöördunud tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) poole.
"Meile ei ole seoses emissiooniskandaaliga mitte ühtki pöördumist olnud, eeldatavasti on inimesed kas margiesinduses asjad korda saanud või kui see ei õnnestu, siis kohtusse pöördunud," sõnas TTJA pressiesindaja.
Euroopa Kohus otsustas neljapäeval, et diisliskandaali kahjude pärast saab Volkswageni vastu minna kohtusse igas Euroopa Liidu liikmesriigis. Otsus põhineb Austria tarbijate organisatsiooni kohtuasjal, millega sadade autode omanikud nõudsid kahjude kompensatsiooniks 3,6 miljonit eurot.
Peale emissiooniskandaali avalikuks tulles uuendati 2016. aastal ka Eestis müüdud autodes heitmeandmeid võltsinud tarkvara.
TTJA teatel tuleks probleemi esinemisel pöörduda kõigepealt margiesindusse ning kui sealt lahendust ei saabu, siis tarbijavaidluste komisjoni, seda küll aga Eesti edasimüüja vastu, mitte Volkswageni vastu.
"Ja kui ka seejärel lahendust ei saabu, on tõepoolest võimalik tarbijal pöörduda Eesti kohtusse Volkswageni vastu," märkis TTJA.
Møller Auto Baltikumi pressiesindaja sõnul pole ühegi nõudega nende poole pöördutud, on võimalik, et väiksemad kaebused on lahendatud esinduses.
Kokku puudutas skandaal Eestis 4541 autot, millest 61 protsenti ehk 2786 on praeguseks läbinud uuenduse.
Volkswageni Eesti veebilehel on võimalik VIN koodi järgi kontrollida, kas konkreetne auto on probleemne ja sellega peaks esinduse poole pöörduma või ei.
"Edasimüüjana me oleme teinud kõik meie võimuses, et abistada oma kliente tehnoloogia uuendamisel, oleme kõigile andmebaasis olevatele klientidele saatnud isikliku kutse uuendust tegema. Siiski on see otsus vabatahtlik, nii et klientidel on õigus sellest keelduda. Kui nad oma meelt muudavad, saavad nad leppida kokku aja oma soovitud esinduses ning uuenduse läbida," ütles Mølleri Baltikumi pressiesindaja.
Mølleri esindaja märkis, et nemad on siiski vaid Volkswageni autode edasimüüja ning heitmeskandaaliga seonduva pärast nende vastu kohtusse minna ei saa. Küll aga saab pöörduda kohtusse Saksamaal registreeritud Volkswageni vastu.
Volkswageni peakorteri teatel ei muuda Euroopa Kohtu otsus tarbijate jaoks palju ning jurisdiktsiooni küsimus on tekkinud peamiselt vaid Austrias. Lisaks sellele ei ole Volkswagen Groupi juriidiline positsioon muutunud ei Saksamaal ega rahvusvahelisel tasemel ning nende positsioon on, et tarbijad ei kannatanud otsest kahju.
Toimetaja: Barbara Oja