Elektriautode müük on läinud tänavu hästi ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Elektriauto
Elektriauto Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Elektriautode müük on sel aastal läinud hästi, kuigi elektriautode turg Eestis endiselt üsna väike ja läbimüük sõltub Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) toetusest.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul on riigipoolsed toetused oluliselt elektriautode turgu elavdanud.

"Eelmine aasta müüdi neid 77 ehk numbriliselt 26 000 uue sõiduauto osas oli osakaal väike, aga sel aastal on see sama number juba täis," ütles Sillat ja lisas, et näiteks juunis müüdi 22 elektriautot.

Volkswageni ametliku esindaja Møller auto müügikonsultandi Tauri Tapvere sõnul oli neil enne COVID-19 epideemiat päris palju suurkliente, kes ostsid kohati üle kümne auto korraga.

"Vahepeal tundus, et me muud ei müünudki kui elektriautosid. Eelmine aasta oli elektriautode kohapealt ikkagi väga vaikne. Toetuse puudumine ja mõnevõrra oli vähem ka mudeleid."

Nissani ametliku esindaja Eurostauto juhatuse liikme Kalle Kaldjärve sõnul on elektriautode turg aga endiselt väike.

"Inimesed kardavad natukene läbisõidu väiksust ja auto hind on ka suhteliselt kõrge. Praegu ei saa öelda, et neid autosid väga palju ostetakse. Need kartused on rohkem asjatud, sest uute elektriautode läbisõidud on päris suured. Elektriauto kulu elektrile on nii palju väiksem, et kokkuvõttes on kulud samas suurusjärgus."

Kaldjärve sõnul ei ole elektriautode hinnad langemas.

"Pigem on praegu tendents see, et fossiilkütusega autode hinnad tõusevad, kuna Euroopa Liidus on kehtestatud ranged piirangud CO2 emisioonidele."

Kaldjärve sõnul on nende inimeste huvi suur, kes on varasemalt elektriautoga sõitnud.

"Sest nad on harjunud selle läbisõiduga ja teavad elektrisõidu eeliseid. Teine kontingent, kes elektriautosid ostavad on need, kes elavad Viimsis ja kel on vaja linna sõita. Elektriautoga saab sõita ka bussirajal ja siis on hommikused ummikutest möödasõidud lihtsamad. Muidugi ka need inimesed, kes mõtlvad keskkonnasäästlikult."

Tapvere sõnul on müügile tulnud uusi ja suuremaid mudeleid, mis omakorda võivad huvi elektriautode vastu kasvatada.

"Selline klient, kes täna sõidab suurema keskklassi autoga, ega ta väga ei taha erinevatel põhjustel minna sellisesse pisikesse elektriautosse."

Elektriliste sõidukite soetamise projektikoordinaatori Aive Haaveli sõnul avatakse sügisel uus taotlusvoor.

"Kui nüüd suurem suvepuhkuste periood läbi saab, siis hakkame koos keskkonnaministeeriumiga seda ajakava paika panema."

Haaveli sõnul peaks täpsem informatsioon teise vooru kohta tulema järgmise kuu aja jooksul.

Toimetaja: Urmet Kook

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: