Tallinna linnavalitsus kahtleb otsuses lubada jalgratturid bussiradadele ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Tallinna südalinnas saab juunist alates jalgrattaga liigelda bussidega samal sõidurajal, kuid lahenduse vähene populaarsus on pannud linnavalitsuse mõtlema, kas sügisel samamoodi jätkata.

Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul teda uue reegli kehtestamisel arutelusse ei kaasatud.

Boroditš ütles ERR-ile, et usub, et linnavalitsus tegi enne lahenduse käiku viimist põhjaliku analüüsi, aga nentis, et ühistransport praegu kaotab.

"Mida rohkem me sinna rajale lubame teisi liiklejaid, siis seda rohkem väheneb liiklusohutus mõlema suunas. Ja kindlasti nõuab veel täiendavat tähelepanu ka ühistranspordi juhtimine, see on pigem nendele pinge lisamine. Aga ma saan aru, et Tallinn tahab soodustada ka jalgrattasõitu andes nendele täiendavaid privileege. Selles mõttes ideest ma saan aru, aga kui te küsite, kas ta suurendab või vähendab liiklusohutust, siis kindlasti liiklusohutus sellega väheneb," ütles Boroditš ERR-ile.

Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja liikluse alal Talvo Rüütelmaa ütles, et Estonia puiestee juures ei ole piisavalt ruumi jalgrattatee ehitamiseks. Sellest sündis ka kompromiss, mis tõi jalgratturid ja ühistranspordi ühele rajale.

Rüütelmaa sõnul ratturid busside kõrvale ei kipu, eelistades liiklemiseks näiteks Liivalaia tänavat.

Rüütelmaa rõhutas, et sügisel on lõplikult näha, kas peab varasema liikluskorralduse juurde tagasi pöörduma. 

"Praegune monitooring tõepoolest tõstatab selle küsimuse. Võimalik, et see ühiskasutus tuleb mingil ajal lõpetada, aga hetkel on selle kohta veel vara öelda. Osa inimesi on veel linnast ära puhkamas. Selle teema juurde tuleb kindlasti tagasi tulla sügisel, kui veel on rattahooaeg täies hoos ja vaadata üle. Ja loomulikult me siin saame ka jalgratturitelt tagasisidet ja erinevatelt seltsidelt ja ühingutelt. Nii et kõik see tuleb läbi analüüsida ja teha õiged järeldused nii, et ma ei välistaks seda, et olukorda muudetakse," ütles Rüütelmaa.

Tallinna rattastrateegia ühe koostaja Tõnis Savi hinnangul ei päde linnavalitsuse argument, et rattateedeks ei ole ruumi.

Savi sõnul on autoliiklus niivõrd prioriteetseks seatud, et selle arvelt ei tehta ühtegi ohverdust. Jalgratturid ei saagi ennast mugavalt tunda üle kümne tonni kaaluva bussi kõrval, mis liigub rattaga võrreldes suurel kiirusel.

Siiski ütles Savi, et sümboolse sammuna on ühised sõiduread kasulikud ja nende kaotamine on taunitav.

"Kui see tühistamine tähendab seda, et seal lihtsalt lõpetatakse see sellisel kujulgi rattainfra ära ja minnakse tagasi eelmise olukorra juurde, nii nagu paraku ennatlikult juhtus Toompuiesteel, kus niimoodi eelmärgistusega oli juba täitsa viisakas rattarada ja liiklusruumi ümberkorraldamine maha märgitud ja siis kellelgi hakkas käsi värisema ja mindi tagasi. Kui seal juhtub nüüd sama, et lihtsalt lõpetatakse see natukenegi ära, siis ma ütleks, et alatu ja igati taunimisväärne," lausus Savi.

Toimetaja: Liisbeth Rats

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: