Alkoholivaba õlle müük on aasta-aastalt kasvanud
Suvi on olnud alkoholimüüjatele vähemalt jaemüügis edukas. Iga aastaga on aga kasvanud ka alkoholivaba õlle, siidri ja muude jookide müük, mis võtab praegu enda alla ligi kümnendiku suuremate alkoholitootjate valikust.
Kevadine isolatsiooniaeg kasvatas poodides kõvasti alkoholimüüki, kuigi baarid olid kinni ja ka piirilt kadusid ostjad. Ka suvel on alkoholi ostetud palju, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Selle aasta suvi on olnud tegelikult suhteliselt ilus, nii et A Le Coqil tervikuna, võiks öelda, on koroonakriisis läinud suhteliselt hästi. Meie müüginumbrid on isegi natuke suuremad kui samal ajal eelmisel aastal," rääkis A Le Coqi õlletehase juhataja Tarmo Noop.
"Üldjoontes on sel aastal alkoholimüük olnud edukas. Kindlasti aitas sellele kaasa märtsikuine teatud müügitõus, kuid ka valitsuse aktsiisipoliitika on alkoholimüüki mõjutanud pigem positiivselt. Alkoholimüük on võrreldes eelmise aastaga selgelt suurenenud," sõnas ka Prisma sortimendijuht Kaimo Niitaru.
Viimasel ajal on Eestis aga üha rohkem hakatud tootma ja ostma alkoholivaba õlut, siidrit ja muud lahjat alkoholi, valikus on isegi alkoholivabu piiritusjooke.
"Ma ei räägiks mitte ainult alkoholivabadest õlledest, aga räägiks alkoholivabadest õlledest, siidritest ja long drinkidest. Ja nende osakaal on olnud kogu aeg kasvav. See aasta on tõus eriti suur - A Le Coqi müügiportfellis on olnud just alkoholivabade õllede, siidrite ja long drinkide müügikasv 30 protsenti," rääkis Noop.
"Alkoholivabade õllede segment üldse on viimase kolme aastaga rohkem kui kolmekordistunud. Seda selle tõttu, et esiteks on nende kvaliteet läinud oluliselt paremaks ja teiselt poolt on valikut oluliselt juurde tulnud," rääkis Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms, kelle sõnul moodustavad alkoholivabad õlled ettevõtte sortimendist umbes kümnendiku.
"Ja kui me vaatame kogu turgu, siis suvekuudel ongi alkoholivabade õllede osakaal õlleturust nii seitse-kaheksa protsenti," lisas ta.
Õlletootjate sõnul peituvad alkoholivabade jookide eelistamise põhjused nii kvaliteetse valiku suurenemises kui ka inimeste vastutustundlikumas ja tervislikumas käitumises.
Toimetaja: Merili Nael