Tartu ja Pärnu maantee neljarajaliseks ehitamine võib võtta soovitust kauem ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Ehitustööd Tallinna-Tartu maanteel Ardu-Võõbu lõigul.
Ehitustööd Tallinna-Tartu maanteel Ardu-Võõbu lõigul. Autor/allikas: Olev Kenk/ERR

Koalitsioon soovib järgnevatel aastatel teede ehitamiseks raha juurde anda. Teedeehitaja hinnangul on projektide õnnestumiseks aga vaja pikemat ettevalmistusaega.

Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Aivar Kokk ütles, et riigiteede teehoiukava aastateks 2020–2023 valmis enne koroonakriisi. Koka hinnangul on Eesti seni taristusse liiga vähe investeerinud, ehkki lisaeelarvega sai teedeehitus mitukümmend miljonit eurot juurde.

"Septembri alguses algava eelarve arutelu ja riigieelarve strateegia arutelu juures oleme kindlal seisukohal, et teedele investeeringute raha ei vähene, vaid suureneb. Praegu on kõige õigem aeg investeerida just teedeehitusse, kus projekteerimise ja ehituse hinnad on langenud ja samas on vaja majanduse turgutamiseks riigipoolset tuge, sest erainvestorite investeeringud on täna väiksemad kui eelnevatel aastatel," lausus Kokk.

Ta lisas, et selle vahe peab riik katma oma vahendite ja investeeringutega. "Kui soovime kümne aasta jooksul enamuse Eesti teid renoveerida ja suuremate tõmbekeskuste vahel ka 2+2 teed teha, siis tuleb investeeringuid teedesse suurendada," ütles Kokk.

Eesti asfaldiliidu juhatuse esimees Sven Pertens ütles, et juurde tulnud mitukümmend miljonit eurot suurt pilti ei muuda. Tema sõnul on ettevõtjatel ebaühtlase finantseerimise juures raske oma tegevusi ja investeeringuid planeerida. Pertens ei pea reaalseks, et aastaks 2030 saab Tallinna ja Tartu ning Tallinna ja Pärnu vahel sõita mööda neljarealist maanteed.

"Aastaks 2030 see praeguse seisuga väga reaalne ei tundu. Et see juhtuks, peaksid olema hanked juba väljas. Äsja on toimunud hange Tartu maantee Võõbu-Mäo lõigule ja räägitakse Libatse-Nurme 21 kilomeetrisest lõigust Pärnu maanteel, mis saab olema PPP, ent seda pilootprojekti alles valmistatakse praegu ette. Selle realiseerumiseni läheb palju aastaid aega," ütles Pertens.

Ta lisas, et ettevalmistusaeg võiks olla minimaalselt neli kuni viis aastat, mis omakorda tähendab, et enne aastat 2024 või 2025 ehitus ei alga. "Kui arvata, et me suudame pärast seda viie aastaga kõik kolm põhimaanteed neljarajaliseks ehitada, siis ma arvan, et pigem ei suuda," lausus Pertens.

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: