Avati Kose-Võõbu neljarajaline teelõik ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1597416540000 | amCalendar}}
Foto: Maanteeamet

Reedel avati liiklusele Tallinna–Tartu maanteel uus Kose-Võõbu 23 kilomeetri pikkune neljarajaline teelõik.

Uue teelõiguga väheneb Tallinna ja Tartu vahemaa kolme kilomeetri võrra ehk varasema 184 kilomeetri asemel on see 181 kilomeetrit. Kui sõita kiirusega 110 km/h on ajavõit umbes kuus ning kiirusega 90 km/h umbes kolm minutit.

Teelõigul on veel lõpetamata töid ja seoses sellega ei saa kohe sõidukiirust 120 km/h lubada.

Kuna kiirused on suured, siis sellele teelõigule ei ole lubatud aeglaseid sõidukeid (traktorid, jalgrattad jne). Nemad saavad kasutada vana Tallinna–Tartu maantee lõiku.

Uuel teelõigul tuleb esmakordselt kasutusele loomatuvastuse süsteem, mis hoiatab autojuhte, kui uluk läheneb maanteele. Süsteem suudab fikseerida ka väiksemate loomade, näiteks rebaste liikumise, rääkimata põtradest ja metskitsedest.

Loomad pääsevad maanteed ületama kolmest samatasandilisest loomade ületuskohast ning nende lähenemise registreerivad spetsiaalsed andurid. Need edastavad info muutuva teabega liiklusmärkidele, mille kaudu piiratakse operatiivselt autode liikumiskiirust.

Lisaks samatasandilistele ulukite läbipääsudele on teelõigule rajatud kaks ökodukti ning väiksemaid läbipääse väikeulukitele, kahepaiksetele ja roomajatele. Kogu teelõigu ulatuses on paigaldatud ulukitarad.

Tee ääres on ka kolm puhkeala, kus lapsed saavad olla mängualal ja täiskasvanud turgutada end võimlemisalal ning vajadusel kasutada tualette.

Tallinna–Tartu maantee uue 2+2 tee projekti ettevalmistuse ja keskkonnauuringutega alustati üle 20 aasta tagasi. 1999. aastal sai valitsuse korraldusega paika trassi koridor.

Kose–Ardu lõik maksab 50,7 miljonit ja Ardu–Võõbu lõik 38 miljonit eurot. Lõigu maksumus kokku on 88,7 miljonit eurot.

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: