Tartu suunast hakkab Eesti üht põhimaanteed 2+2 kujule ehitama Nordecon

Transpordiamet ja ehitusettevõte Nordecon sõlmisid lepingu Tallinna–Tartu maantee kilomeetrite 167–171 Kärevere–Kardla lõigu 2+2 möödasõidualade ehitamiseks. Tööde maksumus on 12,6 miljonit eurot pluss käibemaks.
Kärevere-Kardla lõigu ehituse algus annab stardipaugu Tallinna-Tartu maantee neljarajaliseks ehitamisele Tartu suunast, nentis transpordiameti juht Kaido Padar.
Kõnealune maanteelõik läbib Natura 2000 loodus- ja linnuala, millest tulenevalt on loodusala metsapiiride lähedusse ette nähtud kaks tunnelit suurulukitele. Üks suurulukitunnelitest on kavandatud kaheotstarbelisena – suurulukite läbipääs koos kogujatee läbipääsuga.
Teine tagab üksnes loomadele läbipääsu tee alt. Lisaks rajatakse kaks teealust truupi väikeulukitele ning maantee serva ligi 7,7 km ulukitara.

Metsatare, Saariku ja Silla maaüksustele ehitatakse kokku 337 meetrit müratõkkeseina. Müra ja valguse eest kaitstakse ka tunneleid kasutavaid loomi. Lisaks teostatakse lepingu käigus maaparandustöid, side-ja elektritöid, paigaldatakse uued liikluskorraldusvahendid ning rajatakse nii kõrg-kui madalhaljastust.
Teelõigul on sõiduradade laius 3,5 meetrit, eraldusriba laius 2,8 meetrit ja sõidutee serva on ette nähtud 2–2,5 meetri laiune kindlustatud teepeenar. 2+2 ristlõikega teelõigule paigaldatakse metallist karptalast keskpiire. Ehitatakse uued juurdepääsuteed ning tagasipöördekohad, kohaliku liikluse ühendamiseks olemasoleva teedevõrguga ja juurdepääsuks teeäärsetele kinnistutele.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi