Autotootjad tõstavad kiibipuuduse tõttu sõidukite hinda

Autotööstust räsib kiipide puudus ja tootjad tõstavad sõidukite hinda. USA tarbijad maksid septembris uute sõidukite eest 17 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.
Terav kiibipuudus algas juba kevadel. Siiski suutsid autofirmad tootmist jätkata ja tarnida sõidukeid edasimüüjatele. Tootjatel oli kevadel veel piisavalt kiipide varusid. Sügisel said varud otsa ja seetõttu on tootmine piiratud.
Siiski mõjutab kiibipuudus autotootjaid erinevalt. Saksamaa autofirmal BMW on paremad tarneahelad, kui näiteks USA autofirmal General Motors, vahendas The Wall Street Journal.
General Motorsi USA turuosa langes kolmandas kvartalis 13,1 protsendini. Jaapani autofirma Toyota turuosa on samas 16,5 protsenti. General Motors oli aastakümneid USA suurim autotootja.
Tarneahela probleemide tõttu eelistavad autotootjad valmistada suurema kasumimarginaaliga sõidukeid.
Turu dünaamika muutus annab võimaluse teistele autofirmadele. Korea autofirma Hyundai turuosa tõusis USA-s kolmandas kvartalis 10,8 protsendini.
"Sõidukite nappus julgustab tarbijaid autofirmasid vahetama," ütles automüügi veebilehe Edmunds analüütik Jessica Caldwell.
Toimetaja: Karl Kivil