Valitsus algatas Haljala-Kukruse lõigule neljarajalise tee planeerimise

Ida-Virumaal istungi pidanud valitsus otsustas algatada Tallinna-Narva maantee Haljala-Kukruse lõigule eriplaneeringu 2+2 maantee rajamiseks. Planeeringu kehtestamiseni loodab riik jõuda kuue aastaga.
Neljarajaline maantee ulatub Narva suunal praegu Tallinnast Haljalani ning ka Kukruse ja Jõhvi vahel on lühike neljarajaline lõik.
Riigihalduse ministri Jaak Aabi sõnul tuntakse Haljala-Kukruse lõigu planeerimise vastu suurt avalikku, riiklikku ja rahvusvahelist huvi.
"Tallinna-Narva maantee on üks meie transpordivõrgustiku põhimaanteedest ja seetõttu riiklikult oluline objekt," rääkis minister. "Siin on huvid nii transiidi, rahvusvahelise kaubanduse kui ka riigikaitselisest vaatest ning kindlasti muutuks ka liiklus sel lõigul Lääne- ja Ida-Virumaa inimeste jaoks sujuvamaks."
67 000 hektari suurune planeeringuala hõlmab Haljala, Rakvere, Viru-Nigula, Vinni, Lüganuse, Jõhvi ja Toila valdu ning Rakvere ja Kohtla-Järve linnu. Sealset Haljala-Kukruse lõiku läbib praegu kaherajaline maantee, ent rahandusministeeriumi eriplaneeringute nõuniku Siim Orava hinnangul tingivad tänane liikluskoormus ja üle-euroopalistele transpordivõrgustiku teedele seatud nõuded vajaduse neljarajalise tee järele.
"Seda enam, et 2+2 maantee kulgeb juba Tallinnast Haljalani ja Kukruselt Jõhvi. On aeg ka vahepealne maanteeosa vajadustele vastavaks planeerida," märkis Orav.
Teelõigule algatatakse riigi eriplaneering ja keskkonnamõju strateegiline hinnang, et kavandada maantee kuni kiirusele 120 km/h.
Planeeringu koostamise eeldatav ajaline kestvus on kuus aastat, mil valmivad lähteseisukohad, keskkonnamõju hinnang, selguvad trassialternatiivid ning koostatakse planeeringu detailne lahendus. Eriplaneering algatati transpordiameti taotlusel ja selle eeldatav maksumus on 3,1 miljonit eurot, mis rahastatakse ameti eelarvest.