Elron kaalub Tallinnasse ja selle lähiümbrusse uusi rongiliine
Elron kaalub Tallinnas ja pealinna ümbruses asuvate olemasolevate raudteede kasutamist Ülemiste-Kopli, Ülemiste-Viimsi-Miiduranna ja veel mitme sarnase reisirongiliini avamiseks, rääkis Raadio 2 hommikusaates ettevõtte juhatuse liige Märt Ehrenpreis.
"Oleme vaadanud ja planeerinud Tallinna liikluse parandamiseks liine nagu Ülemiste-Kopli, Ülemiste-Viimsi-Miiduranna, Maardu-Viimsi, Keila-Ülemiste," ütles Ehrenpreis uusi liine puudutavale küsimusele vastates.
Neil liinidel saaks Ehrenpreisi sõnul kasutada vanast ajast säilinud kaubaveoks mõeldud raudteid: "Rööpad on paljudes kohtadses maas, kaubaliikluse jaoks vanast ajast."
Lisaks kavandab Elron Tallinna kesklinna lähedale Kristiine terminali rajamist, et reisirongiliiklus saaks Tallinna ühistranspordi kui tervikuga koos töötada, ütles Ehrenpreis.
"Kuidas veeremiga varustada, kas rööbasbussid või rong - see on juba järgmine täpsusaste," lisas ta.
Ehrenpreis avaldas ka lootust, et lõpuni saab ehitatud Haapsalu suuna raudtee: "2027. aastast plaanime seal sõita, oleme valmis."
Esimene partii uusi Škoda ronge jõuab Elroni kasutusse 2024. aastal. Liinile lähevad need 2025. aasta esimesel poolel.
Uutes rongides on palju uuendusi, rohkem istekohti, rohkem jalgrattakohti, teistmoodi laiemate istmetega esimene klass ja toitlustusalad. Rongid lähevad ka pikemaks.
"Kõik uute rongide rongiistmed saavad oleme numereeritud," ütles Ehrenpreis. Kas see tähendaks, et püsti sõitmine kaob ära, pole selge.
Pärast Raadio 2 saadet saatis Elron ERR-ile kirjaliku teate, kus kinnitas, et teises klassis rongiistmed tõepoolest numereeritakse, et rongide kasutusmugavus saaks parem. "Praegu on numereeritud vaid esimeses klassis. Kindlasti ei tule püstisõidukohti esimesse klassi, teise klassi osas pole see veel lõpuni otsustatud," teatas ettevõte.
Vanade rongide osas on plaanis moderniseerimine.
"Konkureerime autodega. Vaja on meelitada inimesed autodest rongi," selgitas Ehrenpreis uute rongide rolli.
Eeldusel, et taristu on valmis, siis jõuab tulevikus ka Tallinnast Tartusse alla kahe tunni.
"Rongide tippkiirus tõuseb 160 kilomeetrini tunnis. Pooleteise tunniga Tartusse on täiesti realistlik," ütles Ehrenpreis.
Allikas: Raadio 2