Rail Baltic saab järgmiste etappide jaoks veel 1,1 miljardit eurot

Rail Balticu Balti riikide ühisettevõte RB Rail AS allkirjastab täiendava toetuslepingu Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) rahastuse saamiseks, saades nii koos kolme Balti riigi kaasrahastusega üle 1,1 miljardi eurot lisaraha.
Äsja sõlmitud rahastamislepingust ja varasematest taotlusvoorudest on Rail Balticu projekt taganud rahastuse ehitustegevuseks, mis hõlmab ligikaudu 130 kilomeetrit raudtee magistraalliini, teatas ettevõte.
Kavandatavad rahastamislepingud toetavad mitmeid olulisi tegevusi, sealhulgas raudtee alamstruktuuride, tsiviilehitiste, teenindus-juurdepääsuteede ja teeületuskohtade ehitamist mitmel lõigul Eestis, sealhulgas lõikudel Loonest Aluni, Harju ja Rapla maakonna piirist Looneni, Parila, Juula, Alu teeületused. Tegevus hõlmab ka raudtee alamstruktuuri ehitamist, tsiviilehitiste ja teenindus-juurdepääsuteede rajamist Ülemiste-Soodevahe lõigul, ehitusjärelevalve teenuseid, samuti põhiliinialuse maa omandamist ja sellega seotud protseduure Eestis.
Lätis kasutatakse selle taotlusvooru vahendeid Rail Balticu projekti põhilõikude ehitustööde jätkamiseks mõlemas rahvusvahelises jaamas. See hõlmab viaduktide ja juurdepääsuplatvormide ehitamist Rail Balticu Riia kesksõlmes, olemasolevate 1520 mm rööpmelaiusega rööbasteede ümberpaigutamist vastvalminud jaama lõunaküljele, raudteeviadukti ehitamist Riia rahvusvahelise lennujaama terminali lähedale ning jaamaplatvormide tõstmist. Lisaks eraldatakse raha kinnisvara soetamiseks ja projekteerimiseks, ehitusbaasi rajamiseks Iecavasse ning põhiliini ehitus- ja järelevalvetöödeks väljaspool Riiat.
Leedus kasutatakse rahalisi vahendeid raudtee muldkeha ja selle konstruktsioonide ehitamiseks Kaunasest Läti piirini: muldkeha ja insenerirajatiste ehitamiseks, juurdepääsuteede ehitamiseks Kaunase-Šveicarija ja Šėta-Ramygala lõikudel, ettevalmistustöödeks, tehniliseks järelevalveks, riski- ja ohutushindamiseks, vastavushindamiseks ja muudeks raudtee ehitamisega seotud tegevusteks.
Koos hiljuti heaks kiidetud lisarahastusega on Rail Balticu projektile tagatud ligikaudu 2,7 miljardit eurot Euroopa Ühendamise Rahastust ja riiklikest vahenditest.
Uuendatud tasuvusanalüüs on kavandatud 2024. aasta lõpuks, et hinnata uuesti projekti sotsiaalmajanduslikku kasu, tagada rahastamine ja optimeerida projekti elluviimist.