X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Transpordiamet: Tallinna ringtee ahelavarii kohas oli libedustõrje tegemata

{{1707392520000 | amCalendar}}
Ahelavarii Tallinna ringteel suunaga Jürist Maardu poole
Ahelavarii Tallinna ringteel suunaga Jürist Maardu poole Autor/allikas: Priit Mürk/ERR

Tallinna ringteel neljapäeva hommikul juhtunud liiklusõnnetuse toimumispaigas ei olnud teehooldaja teinud ennetavat libedustõrjet, ütles transpordiameti esindaja esialgsele analüüsile viidates. Ameti esindaja sõnul kaalutakse hooldaja karistamist ning sanktsioon võib ulatuda kuni 10 000 euroni.

"Mis puudutab tänast liiklusõnnetust, siis me oleme transpordiametis esialgsetele andmetele tuginedes läbi viinud kiire menetluse. Oleme seisukohal, et kahjuks teehooldaja poolt ei olnud teostatud ennetavat libedustõrjet," ütles transpordiameti Põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov neljapäeval Vikerraadio saates "Uudis+".

Neljapäeva hommikul kella 7.50 paiku juhtus Tallinna ringteel Lagedi ja Veneküla vahel suunaga Peterburi maantee poole ahelavarii, kus esialgsetel andmetel põrkas kokku 11 sõidukit. Inimesed kannatada ei saanud.

Kisseljov rääkis, et kui patrull-auto kella kuue ajal hommikul selle lõigu läbi sõitis, siis veel libedust ei tuvastatud. "Aga sellegipoolest oli vastu võetud vale otsus teehooldajal ehk et oleks pidanud ikkagi ennetavalt libedustõrjet enne saju algust tegema," lisas ta.

Transpordiameti osakonnajuhataja viitas sellele, et teistel lähedalasuvatel lõikudel tegutsevad teised teehooldajad oli siiski ennetavat libedusetõrjet kella viie ja kuue vahel hommikul teinud.

"Me maksame ka täiendavalt ennetava libedustõrje eest. Teehooldaja peab jälgima ilmaprognoosi, ta peab vaatama, kas ja millal ta läheb ennetavat libedustõrjet tegema. Ja kahjuks seekord jäigi [see] tegemata, kuigi naaberpiirkonna teehooldajad olid kõik seda teinud kella viie ja kuue vahel hommikul," rääkis Kisseljov.

Kuna tegemist on kõige kõrgemate seisundinõuetega teega, siis peaksid transpordiameti hoolduspartnerid libeduse ja lumetõrjet tegema kahe tunni jooksul alates teadasaamisest.

"Meil on olemas ka teeandurid, meil on tee ääres teeilmajaamad, vaadatakse ka prognoosi, et millal võib tulla sadu või tekkida libedus. Teedel sõidavad ka patrull-autod ning teehooldemeistrid teevadki otsuse, kas minna ennetavat libedustõrjet tegema või mitte. Täna kahjuks ei otsustatud libedustõrjet tegema minna," tõdes ameti esindaja.

"Sellega seoses praegu transpordiamet kaalub ka teehooldajale sanktsioone, aga summa veel täpsustub," lisas Kisseljov.

Transpordiameti teehoiuteenistuse Põhja osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse juhataja Margus Magus ütles hiljem ERR-ile, et õnnetuse toimumise piirkonnas on transpordiameti lepingupartneriks EKT Teed OÜ, mis teostab seal aastaringset teehooldust vastavalt sõlmitud korrashoiulepingule.

Küsimusele, kui suur rahaliselt võiks olla sanktsioon, mida amet oma lepingupartnerile võib määrata, vastas Magus: "Me räägime täna sanktsioonist kuni 10 000 eurot."

Kisseljov rääkis ka, et talvistes liiklusoludes võivadki teed ootamatult libedaks muutuda, seda eriti hommikuti ja õhtuti ning viaduktidel, sildadel ja estakaadidel, kus on suur liikluskoormus ning selle võimalusega peaksid ka juhid arvestama.

Konkreetsel lõigul on ka talvel kiiruspiiranguks 100 km/h, aga suurim lubatud sõidukiirus ei ole kohustuslik, tuleb valida oludele sobiv kiirus, märkis Kisseljov.

Hommikul sündmuskohal käinud ERR-i teleoperaatori sõnul oli tee vähese lumega, aga ülimalt libe, nii et oli raskusi püsti seismisega.

Tallinna ringtee on väga suure liikluskoormusega. Eriti tööpäevadel hommikustel ja õhtustel tipptundidel läbib seda neljarajalist maanteed suur hulk veokeid ja sõiduautosid.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: