Ekspress Grupp teenis eelmisel aastal 3,3 miljonit eurot kasumit

Meediakontsern AS Ekspress Grupp kasvatas tulubaasi mitmekesistamise toel mullu oma müügitulu neli protsenti ja teenis 3,3 miljonit eurot kasumit. Digitaalsed tulud moodustasid kontserni käibest 86 protsenti, esmakordselt ületades kolm aastat varem seatud strateegilist eesmärki.
Reedel avaldatud 12 kuu konsolideeritud vahearuande kohaselt ulatus Ekspress Grupi 2024. aasta müügitulu 76,2 miljoni euroni, kasvades aastaga neli protsenti.
Digitaalsete tulude osakaal kasvas aasta lõpuks 86 protsendini, ületades 2026. aastaks seatud 85 protsendi eesmärgi.
Ekspress Grupi kulumieelne ärikasum EBITDA kasvas neli protsenti ja ulatus 10,7 miljoni euroni. Puhaskasumit, mis kahanes kolme protsendi võrra 3,3 miljoni euroni, mõjutasid eelkõige kõrged intressimäärad ja kontserni investeeringutest tulenev amortisatsioonikulu kasv.
"Kontsern saavutas edu väljaspool traditsioonilisi meediategevusi. Piletimüügiplatvormide tulud kasvasid aasta jooksul 21 protsenti, näidates eriti tugevat kasvu Läti turul. Väliekraanide äri näitas samuti märkimisväärset 26 protsenti kasvu, mida toetas võrgustiku laiendamine 156 ekraanini," lausus Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.
Grupi meediafirmade digitellimuste arv kasvas aastaga Baltimaades 15 protsenti.
"Digitellimuste kasv näitab meie tellimismudeli jätkusuutlikkust ka majanduse keerulisematel aegadel ja kontserni digitaalne tulu põhineb seega üha enam digitellimuste müügitulul, moodustades järjest suurema korduva tulubaasi ilma täiendava müügitegevuste ja -kulude vajaduseta," märkis Rüütsalu.
Nii viimane kvartal kui ka terve aasta olid edukad ka teises Balti riikides: Läti Delfi digitellimuste arv kasvas aastaga kokku 33 protsenti ja Leedu Delfi oma 11 protsenti.
Ekspress Grupp laiendas 2024. aastal märkimisväärselt oma tegevust konverentsiäris, tehes kaks olulist ostu. Juulis omandas Delfi Meedia Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskuse äritegevuse ning detsembris ostis Leedu tütarettevõte UAB Delfi konverentsiettevõtte Kenton Baltic.
"Need omandamised toetavad kontserni strateegilist eesmärki arendada konverentsiäri kui uut tuluvaldkonda, mis täiendab olemasolevaid meediategevusi ja võimaldab leida uusi sünergiaid," selgitas Rüütsalu.
Ekspress Grupp maksis 2024. aastal aktsionäridele dividende 6 senti aktsia kohta kogusummas 1,8 miljonit eurot, mis moodustas 55 protsenti 2023. aasta puhaskasumist.
Aasta lõpus oli kontsernil rahalisi vahendeid 9 miljonit eurot (2023: 9,6 miljonit eurot). Juhatus teeb 2024. aasta kasumi jaotamise ettepaneku koos korralise üldkoosoleku kokkukutsumise teatega, lähtudes ettevõtte dividendipoliitikast, mille kohaselt makstakse dividendidena välja vähemalt 30 protsenti eelmise aasta puhaskasumist.
AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.
Teise Eesti suure meediamaja Postimees Grupi majandusaasta lõpeb aprillis.
"Üldiselt võib öelda, et ajakirjandus on selgelt liikumas digitaalsema ja tellimuspõhisema ärimudeli suunas, samas kui reklaamiturg on jätkuvalt ning tugevalt mõjutatud majanduskeskkonnast," ütles Postimees Grupi juhatuse esimees Silver Soomre.
Postimees Grupi mullu oktoobris avaldatud majandustulemused näitavad, et nende käive vähenes aastaga pisut, kuid kasumisse jäädi 2,16 miljoni euroga. Soomre sõnul oli kasumikasvu taga Leedu tütarettevõtte müük ja tegevuskulude tõhustamine.
Toimetaja: Mari Peegel