Jaekaubandusettevõtete mai müügimaht kasvas kaks protsenti

Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 924 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes müügimaht kaks protsenti, teatas statistikaamet.
Mais kasvas mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimaht eelmise aasta võrdluses 13 protsenti ja tööstuskaupade kaupluste müügimaht viis protsenti.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul kiirenes mais toidukaupade kaupluste müügimahu vähenemine ning see kahanes eelmise aasta sama ajaga võrreldes viis protsenti.
"Vähenemisele avaldas mais mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus. Toidukaupade kaupluste müügimaht suurenes aastases võrdluses viimati 2024. aasta märtsis ehk 14 kuud tagasi," lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest kõige rohkem ehk 27 protsenti suurenes müügimaht muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ning muuga.
Müügimaht kasvas veel kaheksa protsenti kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, samuti kuus protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Müügimaht aga vähenes kaheksa protsenti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad) ning seitse protsenti tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.
Samuti kahanes müügimaht viis protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes ja kolm protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Aprilliga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügimaht mais kolm protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müügimaht eelmise kuuga võrreldes kaks protsenti.
Aasta viie esimese kuuga kokku suurenes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama ajaga võrreldes kolm protsenti.