Are möödasõidule tuleb uus ehitushange

Transpordiamet lükkas Are möödasõidu 2+2 teelõigu ehitushankele esitatud pakkumused tagasi ja avaldas sama teelõigu ehitushanke uuesti.
Transpordiamet avas aprillikuu keskel Tallinna–Pärnu–Ikla km 108,5–115,827 Are möödasõidu 2+2 teelõigu ehituse riigihanke ja kuulutas hanke võitjaks soodsaima pakkumuse esitanud ühispakkujad KMG OÜ ja Infragreen OÜ, kelle maksumus jäi eeldatud piiridesse. Kokku esitati viis pakkumust.
Maksumuselt järgmine pakkuja, aktsiaselts TREF Nord, vaidlustas hanketulemused, mille riigihangete vaidlustuskomisjon (VAKO) ka rahuldas, leides, et ühispakkujate esitatud pakkumus ei vastanud hanketingimustele.
Kuna ülejäänud nelja pakkumuse maksumused ületasid hanke eeldatavat maksumust, mis oli 35,7 miljonit eurot ilma käibemaksuta, siis otsustas Transpordiamet kõik esitatud pakkumused tagasi lükata ja hankemenetluse kehtetuks tunnistada ning sama teelõigu ehitushanke uuesti välja kuulutada. Uues hankes on lühendatud tööde ehitusperioodi kuue kuu võrra.
Are möödasõidu 7-kilomeetrine teelõik asub suures osas uuel trassil ning ulatub Kangru ja Parisselja külade piirilt kuni Vana-Tallinna maantee ristmikust mõnisada meetrit Pärnu poole. Ehitatavale neljarealisele lõigule jääb üks kergliiklustunnel, üks liiklussõlm, kaks tee ristet ja kaks põhitee ning üks kõrvaltee sild.
Pakkumuste esitamise esialgne tähtaeg on 22. august 2025 ja ehitustöödeks on ette nähtud 30 kuud. Ehitustöid rahastatakse 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.