Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Tarand: nn jokitamise ärahoidmiseks tuleb muuta poliitreklaami reegleid
Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni liikme Kaarel Tarandi arvates tuleb täpsustada poliitilise reklaami definitsiooni ja muuta reegleid, et hoida ära lõputut nn jokitamist ehk varjumist lausungi "juriidiliselt on kõik korras" taha.
Tallinna linnavolikogu revisjonikomisjoni esimees Madis Kübar Isamaa ja Res Publica liidust tegi avalduse erakondade rahastamise järelevalve komisjonile, et see uuriks Põhja-Tallinna linnaosavanema ja tema asetäitja linna raha eest tehtud valimisreklaami.
Komisjoni liige Kaarel Tarand ütles ERRi raadiouudistele, et kõnealuse reklaami puhul on tegu administratiivse ressursi kuritarvitamisega.
"Komisjon järgmisel koosolekul kavatseb seda küsimust käsitleda. Seal muidugi tekib kohe see probleem, et võimupiirid ja pädevus on sellel komisjonil praegu kehtiva seaduse järgi selline, et ega me mingisuguse ühemõttelise lõpliku tulemuseni, mis hoiaks ära samasuguste juhtumite kordumise lähitulevikus või ka pikemas perspektiivis, kahjuks tõenäoliselt jõuda ei saa," nentis Tarand.
Ta selgitas, et üks probleeme on poliitilise reklaami definitsioon, mida peaks täpsustama.
"Praegu me loeme neid lapsikuid seletusi, mida linnaosavalitsuse press ise välja annab, ja saame selle sama seletuse ja sinna see asi lõpeb. Aga jah, sellega me kindlasti kavatseme ka justnimelt selles vaates tegelda, kas ja kuidas tuleb reegleid täpsustada, et me saaksime seda kontrollida ja vastavalt kuritarvituste eest sanktsioone rakendada," märkis Tarand.
Komisjoni liikme sõnul peab kahjuks ütlema, et nn jokitamine käib juba aastaid ja ükskõik, kui palju avalikkus seda ei kritiseeri ning ükskõik, kui palju seda ajakirjandus juhtumi kaupa ei käsitle, see jätkub.
"See ei ole praegu karistatav nii, et see ära lõpeks, ja järelikult on siin vaja mingeid reegleid muuta - neid, mis praegu seda tegevust ja karistamatut tegutsemist soosivad. Me ei saa ainult jääda lootma sellele, et valijad just seda aspekti nii täpselt silmas peavad ja selle eest kuritarvitanud isikuid valimistel karistavad - see ei toimi ainult niimoodi. Valimiste vahepeal peavad toimima ka mingid sanktsioonid, mehhanismid, mis hoiavad ära seda nn jokitamist lakkamatut," rõhutas Tarand.
Komisjoni liige Kaarel Tarand ütles ERRi raadiouudistele, et kõnealuse reklaami puhul on tegu administratiivse ressursi kuritarvitamisega.
"Komisjon järgmisel koosolekul kavatseb seda küsimust käsitleda. Seal muidugi tekib kohe see probleem, et võimupiirid ja pädevus on sellel komisjonil praegu kehtiva seaduse järgi selline, et ega me mingisuguse ühemõttelise lõpliku tulemuseni, mis hoiaks ära samasuguste juhtumite kordumise lähitulevikus või ka pikemas perspektiivis, kahjuks tõenäoliselt jõuda ei saa," nentis Tarand.
Ta selgitas, et üks probleeme on poliitilise reklaami definitsioon, mida peaks täpsustama.
"Praegu me loeme neid lapsikuid seletusi, mida linnaosavalitsuse press ise välja annab, ja saame selle sama seletuse ja sinna see asi lõpeb. Aga jah, sellega me kindlasti kavatseme ka justnimelt selles vaates tegelda, kas ja kuidas tuleb reegleid täpsustada, et me saaksime seda kontrollida ja vastavalt kuritarvituste eest sanktsioone rakendada," märkis Tarand.
Komisjoni liikme sõnul peab kahjuks ütlema, et nn jokitamine käib juba aastaid ja ükskõik, kui palju avalikkus seda ei kritiseeri ning ükskõik, kui palju seda ajakirjandus juhtumi kaupa ei käsitle, see jätkub.
"See ei ole praegu karistatav nii, et see ära lõpeks, ja järelikult on siin vaja mingeid reegleid muuta - neid, mis praegu seda tegevust ja karistamatut tegutsemist soosivad. Me ei saa ainult jääda lootma sellele, et valijad just seda aspekti nii täpselt silmas peavad ja selle eest kuritarvitanud isikuid valimistel karistavad - see ei toimi ainult niimoodi. Valimiste vahepeal peavad toimima ka mingid sanktsioonid, mehhanismid, mis hoiavad ära seda nn jokitamist lakkamatut," rõhutas Tarand.
Toimetaja: Karin Koppel