Jaekaubanduse müügitulu kasvas veebruaris aastaga kolm protsenti
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes tänavu veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades kolm protsenti.
2018. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 495,9 miljonit eurot, teatas statistikaamet.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta veebruariga võrreldes seitse protsenti. Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 17 protsenti.
Müügitulu suurenes veel ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus kasv oli 15 protsenti ja muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjadega jakasv oli 10 protsenti, muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli kasv seitse protsenti ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli kasv kuus protsenti.
Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta veebruariga võrreldes kolm protsenti. Nende kaupluste müügitulu vähenemisele avaldas mõju toidukaupade jätkuv hinnatõus.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, mis jaanuaris vähenes, hakkas veebruaris taas suurenema ning kasvas eelmise aasta veebruariga võrreldes üheksa protsenti. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldas osaliselt mõju mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu viis protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes kaks protsenti.
Toimetaja: Marek Kuul