Danske Bank kinnitas Baltikumist järkjärgulist lahkumist
Danske Bank keskendub edaspidi Baltikumis vaid Põhjamaade klientide tütarettevõtete ja nende rahvusvaheliste korporatsioonide teenindamisele, millel on Põhjamaades tugev esindatus.
"Kohalike ettevõtete ja privaatpanganduse klientide segmendist väljumine toimub järk-järgult. See tähendab, et me ei ava kontosid uutele kohalikele klientidele," teatas Danske Bank pressiesindaja vahendusel.
Panga teatel jätkatakse klientide igapäevast teenindamist vastavalt olemasolevatele kohustustele. Laenulepingud jäävad kehtima vastavalt kokkulepitud tingimustele, hoiused ja teised teenuselepingud kehtivad edasi.
"Jätkame igapäevaste teenuste osutamist kuni järgmise teateni. Samas uusi teenuselepinguid pank ei sõlmi."
Panga kliendid said kirja, kus täpsustati, et igapäevaste pangatoodete pakkumine lõpetatakse siiski järk-järgult selle aasta jooksul ning muudatustest teavitatakse kliente võimalikult varakult.
Danske Bank ei avalikusta edaspidi Baltimaade majandustulemusi eraldiseisvalt. Baltikumi filiaalide finantstulemused konsolideeritakse ning need kajastuvad pangandusgrupi finantsaruandes.
“See otsus on strateegiliselt kooskõlas meie üldiste ambitsioonidega keskenduda Põhjamaade klientidele. Seetõttu me muudame vastavalt Baltikumi äritegevust,” selgitas Danske Banki International Governance and Secretariat üksuse juht Frederik Bjørn.
Ta lisas, et Baltikumi teenindusmudel viiakse sarnasele riikideülesele ülesehitusele, nagu täna on näiteks Saksamaa ja Poola üksustes.
"Otsus tähendab, et meie ärimahud Baltikumis vähenevad, kuid muudatused toimuvad järk-järgult ja me teenindame oma kohalikke kliente veel mõnda aega ning jätkame olemasolevate kohustuste täitmist.”
Danske Bank Eesti 2017. aasta kasum oli 10,8 miljonit eurot (sama kui
2016. aastal). Laneude maht 2017. aasta lõpus oli 936 milonit (aastane muutus +38 miljonit eurot) ning hoiuste maht 528 miljonit (aastane muutus –51 miljonit eurot).
Toimetaja: Urmet Kook, Karin Koppel