Harjumaa omavalitsused: tasuta bussitransport kahjustaks rongiliiklust ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Mihkel Maripuu/Postimees/Scanpix

Harjumaa omavalitsuste liidu (HOL) juhatus ei toeta avaliku teenindamise lepingu alusel maakondliku ühistranspordi tasuta juurutamist majandusministeeriumi poolt pakutud kujul, leides, et see oleks ebaõiglane rongiliikluse ja kommertslike bussiliinide suhtes.

Juhime tähelepanu, et läbikaalumata on tasuta bussitranspordi mõjud raudteel toimuvale reisijaveole, mis omab Harjumaa ühistranspordi tervikpildis olulist kohta ja on kiirelt kasvava osakaaluga, teatas HOL oma majandusministeeriumile, riigikogule, maanteeametile ja ühistranspordikekustele saadetud märgukirjas.

Riigi doteeritavate rongiliinidega paralleelselt toimuv tasuta bussitransport tähendaks HOL-i hinnagul raudteetranspordi ebavõrdset kohtlemist, vähendades rongisõitjate arvu ja reisjakilomeetreid.

"Niisugune investeeringute ja toetuste raiskamine tooks samuti kaasa kiire, mugava ja keskkonnasõbraliku raudteetranspordi kasutajate arvu vähenemise. Puuduvad riikliku tasandi uuringud, milline on Harjumaa elanikkonna nõudlus välja pakutaval kujul tasuta bussitranspordi järele või elanike valmidus hakata ühistransporti suuremas mahus kasutama," põhjendas HOL oma vastuseisu.

Omavalitsusliit leiab, et Harjumaa ühistransporti tervikuna halvendav löök tabaks maakondlikke kommertsliine, mille osakaal maakonna bussiliinivõrgust on umbes 40 protsenti.

"Kommertsalustel töötavate bussiliinide tegevuse lõpetamisel tuleb astuda samme seniste sõiduvõimaluste säilitamiseks, sealhulgas leida raha seni
tegutsenud kommertsliinide asendamiseks tasuta liinidega. Avaliku teenindamise lepinguga hõlmatud liinide osas tasuta bussitranspordi elluviimisel kasvaksid Harjumaa ühistranspordi kogukulud märkimisväärselt. Nende summade ulatuses oleks mõistlik teha hoopis teha investeeringuid kiirema, säästlikuma, kvaliteetsema ja tihedama liinivõrguga ühistranspordi arendamiseks," seisab märgukirjas.

HOL märkis, et tervitab täiendava raha eraldamist maakondlikku ühistransporti, kuid on seisukohal, et selle raha kasutamine peab põhinema elanike tegelike vajaduste väljaselgitamisel ja arvestamisel, samuti olema eelkõige suunatud ühistranspordisüsteemi turutõrgetega paikadesse. "Me ei toeta väljapakutud viisil täielikult tasuta bussitranspordi kontekstis ühtegi toimingut, millel oleks negatiivne mõju selle toetusega hõlmamata ühistranspordi segmentidele või
Harjumaa ühistranspordi tervikpildile."

Põhja-Eesti ühistranspordi keskuse sooviks on kehtestada maakonnas tasuline ühistransport ning soodustused teha õpilastele, eakatele, osale puuetega inimestest, väikelapse saatjatele jne. Samuti korrigeeriks keskus aastaid samal tasemel püsinud kuupiletite hindu odavamaks.

Toimetaja: Indrek Kuus



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: