Kihnu Virve seisukord – mustad pilsid, torustikulekked, rooste ({{commentsTotal}})

Kihnu Virve
Kihnu Virve Autor/allikas: Kairit Leibold/ERR

Kihnu Veeteedel lasub ülesanne teha juuliks korda kolm aastat merd kündnud Kihnu Virve, sest laev roostetab ja ballastsüsteemi torustikud lekivad.

Veeteede amet hindas mais Munalaiu sadamas riigile kuuluva Kihnu Virve üldist seisukorda ja tuvastas mitmeid puudusi.

2015. aasta oktoobris uhiuue, 9,3 miljonit eurot maksma läinud laevana Kihnu ja mandri vahel sõitma hakanud Kihnu Virve ehitajapoolne garantii lõppes 2017. aasta septembris.

Laeva seisukorda hinnates tuvastas veeteede amet, et masinaruumi pilsid olid mustad, ballastsüsteemi torustikel esines lekkeid ja tekil oli palju roostevee jälgi.

Üle terve laeva oli roostekahjustusi, millest amet järeldas, et sel aastal ei ole värviparandustega tegeletud. Päikesetekil olevad prügikastid roostetasid, kuigi amet oli pärast eelmist inspekteerimist palunud need remontida või välja vahetada.

Veeteede amet palus Kihnu Veeteedel kõik need puudused 1. juuliks likvideerida ja esitada tööde teostamist tõendav pildimaterjal.

"Palun operaatoril sellega koheselt tegeleda, et laeva esteetiline väljanägemine ei kannataks," kirjutas veeteede ameti laevateede osakonnajuht Kaidi Katus operaatorfirmale.

Veel nõuab veeteede amet Kihnu Veedeedelt nii personali valiku kui ka koolitamise otsustavat parandamist, et tagada laeva ja reisijate ohutus. Põhjuse selleks andsid tänavu märtsis ja mais toimunud kaks põhjapuudet.

Kihnu Veeteed lubab laeva korda teha

Kihnu Veeteede juht Andres Laasma ütles ERR-ile, et põhjapuudest üks oli tingitud valest sõiduvõttest ja teine tehnilisest apsust, kui autopiloot ei sooritanud pööret õigel ajal.

"Mõlemad põhjapuuted möödusid kahjustusteta, laevale tehti tuukriülevaatused ära ja kõik oli korras. Alus on merekõlbulik ja probleeme pole," sõnas Laasma.

Veeteede ameti märkuste kohta ütles ta, et tegu on tehniliste punktide loeteluga, millel igal on oma põhjus.

"Mis puudutab pilssi, siis parajasti oli tegemist peamasina remondiprotsessiga, mille tagajärjel ei olnud võimalik veel piisavalt kiiresti pilssi ära kuivatada. Torustiku teemad on kõikidel laevadel probleemiks," selgitas operaatorfirma juht.

"Kui rääkida roostetäppidest, siis eks ta on laev, mis peab sõitma 365 päeva aastas. Ja peab sõitma maksimaalse graafikuga, hommikust õhtuni on laev kogu aeg sõidus. Seetõttu selline jooksev värmistööde planeerimine saabki toimuda ainult suvisel ajal, kui seda võimaldab teha ilm," lisas ta.

Laeva lubab Kihnu Veeteed tähtajaks korda teha. "Oli rutiine veeteede ameti kontroll, mis juhtis tähelepanu riigivara hoidmise teatud puudustele. Seal ei ole midagi vaielda. Aga on objektiivsed põhjused, eelkõige laeva väga tihe sõidugraafik ja palju päevaseid sõidutunde."

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: