Tallinna väikese ringtee projekt ootab kokkulepet raha osas ({{commentsTotal}})

Tallinna väike ringtee peaks vähendama liikluskoormust liiklusõlmedes nagu fotol olev Ülemiste.
Tallinna väike ringtee peaks vähendama liikluskoormust liiklusõlmedes nagu fotol olev Ülemiste. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Tallinna väikese ringtee rajamine on endiselt lahtine. Linnapea Taavi Aas avaldas küll lootust, et Ülemiste järve tagant kulgeva uue teelõigu ehitus võiks alata 2020. või 2021. aastal, kuid maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urmi sõnul pole eelprojekteerimine alanud, kuna puudub kokkulepe rahastamise osas.

Reidi tee rajamise üks peamisi argumente on olnud sadamas kaubatransiidi kiire suunamine kesklinnast eemale ja läbi Lasnamäe laiade tänavate linnast välja. Samas on Reidi tee vaid osa valemist, sest Tartu ja Pärnu suunal liikuvad kaubikud peavad ikkagi läbima uuenduskuuri läbinud Ülemiste liiklussõlme, mis vaatamata kahetasandlisele lahendusele on endiselt tihti umbes.

Seetõttu on alates 2007. aastast linnavalitsus planeerinud Tallinna väikese ringi rajamist. Kõnealune teelõik peaks ühendama Viljandi ja Tartu maanteed. Seejuures soovib linnavalitsus projekti raames rajada lennuvälja alt tunneli, mis peaks suunama Reidi teelt Lasnamäele jõudnud veokid mööda Smuuli teed otse Tartu maanteele.

 

Tallinna linnapea Taavi Aas ütles "Vikerhommikus", et linnavalitsus soovib väikese ringtee rajamisega minna jõudsalt edasi, kuna see vähendab oluliselt merepiiri ja Ülemiste järve vahele surutud kesklinna liikluskoormust. Ühtlasi avaldas linnapea lootust, et kopp lüüakse maasse juba 2020. või 2021. aastal.

Projektiga on seotud nii Tallinna linn kui ka Rae vald. Teelõigu eelprojekteerimist arutati suve hakul toimunud kohtumisel. Siis istusid peale omavalitsuste ühe laua taga ka maanteeameti, Harjumaa Omavalitsuste Liidu ja lennujaama esindajad. Maanteeameti juht Priit Sauk nentis tollal, et osapooled ei jõudnud ühise arusaamani, kas väike ringtee peaks olema kohalikule liiklusele mõeldud tee või riigitee.

"Sellest tekivad ka kokkulepped, et kes kui palju peaks investeerima. Kahjuks selliste lepte arutamiseni me ei jõudnud. Hetkel kehtiva teehoiukava muudatuste kavas Tallinna väikese ringtee ehituse rahastamist ette nähtud ei ole," ütles Sauk.

Seisukohad kujunevad juuli jooksul

Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urmi sõnul lepiti eelmisel kohtumisel kokku, et osapooled peavad juuli jooksul kujundama oma seisukohad Tallinna väikese ringtee rahastamise osas.

"Kui seisukohad eelprojekti rahastamise osas on olemas ning kokkulepe sõlmitud, saab maanteeamet alustada ettevalmistusi väikese ringtee eelprojekti koostamiseks," täpsustas Urm ERR-ile saadetud kommentaaris.

Urm avaldas lootust, et eelprojekti koostamine võiks alata juba sel aastal. Teisalt tuletas maanteeameti planeeringute osakonna juht meelde, et eelprojektile ehitusloa saamisel peab  plaan läbima täiendavad projekteerimisetapid. Lisaks sellele peab omandama tee ja selle rajatistega seotud ehitamiseks vajalik maa. 

Urmi sõnul nende etappide, samuti ka väikese ringtee ehitamise finantseerimise osas täna kokkulepped ja vahendid puuduvad.

"Lootust, et Tallinna väikese ringtee ehitus võiks alata kahe aasta pärast, tuleb pigem lugeda liialt optimistlikuks," ütles Urm.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: