WSJ: Facebook proovib saada pankadelt klientide andmeid

Sotsiaalmeediahiid Facebook on palunud suurtel USA pankadel jagada oma klientide detailseid finantsandmeid, sealhulgas kaarditehinguid ja kontoseisu, et pakkuda suhtlusvõrgustiku kasutajatele uusi teenuseid ja suurendada andmete abil kasutajate osalust Facebooki platvormidel.
Facebook soovib üha enam saada platvormiks, kus kasutajad tegelevad lisaks sõpradega suhtlemisele toodete ja teenuste ostmise ja müügiga. Ettevõte on viimase aasta jooksul soovinud arutada pankade JOPMorgan Chase, Wells Fargo, Citigroup ja U.S. Bancorp võimalikke teenuseid, mida saaks pakkuda pankade klientidele sõnumirakenduses Facebook Messengeris.
Facebook on pankadega kõnelenud rakendusest, mis näitaksid kasutajatele nende jooksevkonto seisu, ning on pakkunud välja kelmusteavituste idee, rääkisid asjaga kursis olevad allikad The Wall Street Journalile.
Allikate sõnul on pankade peamine jutupunkt tehnoloogiahiiuga suheldes andmekaitse. Samal ajal, kui Facebook peab pankadega läbirääkimisi andmete jagamise üle, on ettevõte mitme uurimise all sidemete tõttu poliitikaanalüüsi ettevõttega Cambridge Analytica, mis sai kasutajate loata ligipääsu 87 miljoni Facebooki kasutaja andmetele.
Üks suur USA pank lahkus läbirääkimistelt privaatsuskaalutlustel, ütlesid mõned allikad.
Facebook on öelnud pankadele, et täiendavat kliendiinfot võiks kasutada taoliste teenuste pakkumisteks, mis meelitaksid kasutajaid Messengeris rohkem aega veetma. Ettevõte püüab inimeste seotust suhtlusvõrgustikuga suurendada: kui Facebook teatas eelmise kuul, et kasutajate aktiivsus väheneb, kaotas ettevõte ühe päevaga üle 120 miljardi dollari oma turuväärtusest.
Facebook ütles kõnelustel pankadega, et ei kasutaks pangaandmeid reklaamide suunamiseks ega jagaks neid kolmandate osapooltega.
Toimetaja: Anette Parksepp