TV3 juht: Kanal 2 otsus on julge, aga meil läheb hästi

TV3 juht Priit Leito ütles, et vaid aeg näitab, kas Kanal 2 otsus toota õhtuses vööndis rohkem omasisu osutub edukaks.
Kanal 2 avalikustas kolmapäeval, et lõpetab hommikuprogrammi tegemise ning paiskab uuest aastast eetrisse hoopis pooleteisetunnise telemagasini "Õhtu!".
Juba varem oli teada telekanali otsus osta vähem saateid sisse produktsioonifirmadelt ning nii kaovad ekraanilt Teet Margna toodetud "Nädalalõpp Kanal 2-ga" ning "Kuldvillak".
"Eks aeg näitab, otsus on kindlasti julge konkurendi poolt," kommenteeris Priit Leito konkurendi tegemisi.
"Kuna TV3-l on viimasel ajal läinud päris hästi, siis me oma kava põhivõrgus suuri muutusi ei näe. Tuleme kindlasti uute saadetega välja, aga arvan, et meie kava saab Kanal 2 omaga võrreldes olema žanriliselt mitmekesisem," sõnas Leito.
Erinevalt Kanal 2-st pole TV3 Leito kinnitusel kahjumit enam viimasel ajal tootnud ning telejaamal läheb hästi.
"See tähendab kahte asja. Meie reitingud on Kanal 2 omast kõrgemad. Ning see, et TV3 toodab kahjumit, on mingisugune kuue aasta tagune teadmine. Tänapäeval oleme nina vee peal, plussis," ütles Leito.
Mida võib produktsioonifirmadelt sisseostmise vähenemine turule üldiselt kaasa tuua, teab vaid turg ise.
"Turg paneb asjad paika. Tänapäeval ei konkureeri me - TV3 ja Kanal 2 - enam üksteise vahel, vaid me konkureerima ka videoportaalidega laiast maailmast ja kogu meediakasutusega. Mis puudutab teles üles astuvaid staare, siis mina leian, et Eesti on pisike riik. Neid, kes oskavad head televisiooni teha, on väga vähe. Neid tuleks hoida," viitas Leito Margnale.
Eesti Meedia [Kanal 2 omanik] lahkuv juhatuse esimees Sven Nuutmann ütles novembri lõpus ERR-ile, et teleturul on väga keeruline, sest turul on selgelt liiga vähe raha, et nii palju telejaamu opereerida, kui meil Eestis praegu on.
Priit Leito on optimistlikum. Siiamaani on tema sõnul turule ära mahutud ja ta ei näe põhjust, miks ei peaks mahtuma tulevikus.
"Oluline on see, et kommertstelevisioon ei toetu tänapäeval ainult reklaamitulule. See küll jääb kõige suuremaks tuluallikaks, aga on ka teisi tuluallikaid, näiteks sisu müümine internetikeskkonnast jpm.," märkis Leito.
Toimetaja: Priit Luts