Maanteeamet: Mäo õnnetuskohta oli varahommikuks hooldatud üheksa korda
Maanteeamet hooldab teid vastavalt tee prioriteetsusega määratud seisunditasemele, ent ekstreemsemate olude korral on hooldajad valvsamad, kinnitab amet. Varahommikul Mäos juhtunud õnnetuse ajaks oli seda teelõiku öö jooksul juba üheksa korda hooldatud.
Maanteeameti teed on jagatud prioriteetsuse järgi kategooriatesse: 3+ teed on prioriteetsed, neid hooldatakse kõige sagedamini; kõige harvem hooldatakse 1. seisunditaseme teid.
Mäo õnnetus juhtus 3+ taseme teel, millele kehtib nõue, et libedusetõrjet tehakse hiljemalt kahe tunni jooksul pärast libeduse tekkimist. Kriitilise koheva lume paksus ei tohi selle seisunditasemega teel ületada 4 cm, kriitilise märja lume paksus aga 2 cm. Lumetõrjet tehakse niisugusel teel hiljemalt viie tunni jooksul pärast lumesaju või tuisu lõppu.
Maanteeameti ida regiooni hooldevaldkonna juht Andres Piibeleht kinnitas ERR-ile, et Mäo õnnetuskohal vastas tee kehtestatud teeseisundi nõuetele.
"Teehooldaja puisturautod olid südaööst õnnetuse juhtumise ajani (7.40) lõiku läbinud üheksal korral. Kella 6.35 paiku läbisid teehooldaja puisturautod seda lõiku viimati. Samaaegselt läbis teelõiku ka teehooldaja patrull ning lõik oli korras ehk vastas seisundinõuetele. Samas sadas pidevalt juurde lörtsi, mis kella 6.30 – 6.40 vahel muutus vihmaks. Viimase 12 tunni jooksul tõusis õhutemperatuur 12 kraadi võrra ja maha jõudis sadada nii lund, lörtsi kui ka vihma," viitas Piibeleht rasketele oludele õnnetuspaigas.
"Liiklus talvistes oludes toimib partnerlusel: maanteeamet ja teehooldajad peavad ühelt poolt seisma võimalikult heade sõidutingimuste eest, liiklejad omalt poolt peavad sõiduvõtteid kohendama olukordades, kus tee seisukord ei luba parasjagu maksimaalse kiirusega liigelda," lisas Piibeleht.
Ta lisas, et ekstreemsemate olude korral on teehooldajad mõistagi valvsamad.
"Võime väita, et täna öösel ja hommikul tuli teehooldajal keskmisest rohkem pingutada, et tee vastaks seisundinõuetele," kinnitas Piibeleht.
Teehooldajad jälgivad ööpäevaringselt ilmaprognoose ja teeolusid, millest lähtuvalt teostatakse ennetavat libedusetõrjet ning lume- ja libedusetõrjet. Teehooldajad töötavad ööpäevaringselt ning tööde tegemiseks ei ole määratud kellaaegu, vaid teed peavad vastama teele määratud seisunditasemele.
"Kuid lund ja lörtsi saame eemaldada alles pärast seda, kui see on maha sadanud," pidas Piibeleht vajalikuks lisada.
Ema hukkus laste silme all
Järvamaal Mäo külas toimunud raske liiklusõnnetus nõudis naise elu sündmuskohal, tema kolm last viis kiirabi haiglasse.
Kella 7.40 ajal sai häirekeskus teate raskest liiklusõnnetusest Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 94. kilomeetril, kus kokku põrkasid kaks sõiduautot.
Õnnetuse tagajärjel sai raskeid vigastusi Volkswagen Sharani juhtinud 37-aastane naine, kes paraku hukkus sündmuskohal.
Samas autos oli ka samas peres kasvavad kolm last, kes kõik toimetati haiglasse.
Praegu teadaolevalt said autos olnud 16-aastane ja 13-aastane poiss vigastada, kuid nende vigastused ei ole eluohtlikud. Autos olnud kolmas laps, 3-aastane tüdruk, vigastada ei saanud.
Vigastusi sai ka sõiduautot Volkswagen Touareg juhtinud ja autos üksinda viibinud 26-aastane naine, kes toimetati haiglasse.
Paide politseijaoskonna välijuht Valdur Mõttus rääkis, et esialgsetel andmetel juhtus õnnetus, kui Volkswagen Sharan liikus Paide suunas, kuid kaotas juhitavuse ja põrkas kokku Mäo suunas liikunud Volkswagen Touaregiga.
"Mis põhjusel Sharan vastassuunda kaldus, selle peab selgitama menetlus, kuid üheks õnnetuse mõjuteguriks võis olla teeoludele mittevastav sõidukiirus. Tee oli sündmuskohal lumelörtsine ja libe," ütles Mõttus.
Välijuht tuletas autojuhtidele meelde, et talvel ei saa sõita sama kiiresti ega kasutada samu sõiduvõtteid, mida suvistel teedel.
"Talvistel teedel liigeldes tuleb alati arvestada, et ilma- ja teeolud võivad muutuda väga lühikese aja jooksul. Varuge talvel sõitudeks tavapärasega võrreldes rohkem aega, et keerulistes teeoludes oleks aega sõita kiirustamata ja võimalikeks ootamatusteks valmis olles," lisas Mõttus.
Mõlema õnnetuses osalenud auto rehvid vastasid nõuetele ja kõik autodes olnud inimesed kasutasid turvavarustust. Autojuhtide võimalik joove on tuvastamisel. Õnnetus juhtus teelõigul, kus maksimaalne lubatud sõidukiirus on 90 km/h.
Juhtunu üksikasjad selguvad alustatud kriminaalmenetluse käigus.
Toimetaja: Merilin Pärli