Algas Riisipere-Turba raudteelõigu ehitus, Haapsalu raudtee otsus jääb järgmisele valitsusele
Riisipere-Turba raudteelõigul algasid reedel ehitustööd, ent kindlust, et raudtee Haapsaluni välja taastataks, ei ole. See eeldab poliitilist rahalise kattega otsust, mida praegune valitsus enam ei tee, seega paneb praegune valitsus Turba lõigu ehitamisega järgmise valitsuse mõneti sundviskesse.
Kuuekilomeetrise Riisipere-Turba raudteelõigu maksumus on kaheksa miljonit eurot ja selle tööd kestavad novembrini, nii et juba tänavu detsembris saab Tallinnast Turbani rongiga sõita.
Turba pole aga tõmbekeskus, kuhu raudtee rajamine oleks eesmärk omaette - kaugemaks eesmärgiks on ikkagi Haapsalu raudtee taastamine.
"Turbas elab ca tuhat inimest, selles suhtes täiendavad reisijad on sealt Elronile kindlasti tulemas. Mis puudutab edasist, siis loogiline oleks ta muidugi viia Haapsaluni - siis me räägiksime juba arvestatavast reisijate hulgast, kes tuleksid raudteele," ütleb Eesti Raudtee juhatuse liige Erik Laidvee.
"Kõik uuringud näitasid, et mõistlik ongi taastada raudtee Haapsalu suunal kaheetapilisena ja esimene lõik Turba suunal on kiiresti tasuv investeering. See on siis kõige lühem lõik, aga samas väga tugeva reisijate arvuga lõik," lisab majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson (KE).
Raudtee pikendamine Turbast Haapsaluni läheks maksma 70 miljonit eurot ja sellesse summasse ei ole arvestatud muldkeha väljaostmist ja tõenäoliselt lisanduvaid ettenägematuid töid. Kuid poliitilist otsuse selleks investeeringuks jätab valitsus uuele valitsusele.
"Praegune otsus on siiski ainult Turbani ja juhul, kui omanik annab meile sellise korralduse ehitada edasi Haapsaluni, siis meie oleme valmis seda omalt poolt tegema," ütleb Laidvee.
Miks siis praegune valitsus seda otsust ära ei teinud?
"Tõepoolest, kuna tegemist on suurte investeeringutega, siis vajab see poliitilist otsust, kokkulepet. Tänane valitsus leppis lisainvesteeringud olulistesse taristuobjektidesse kokku 135 miljoni ulatuses, ja sellest saabki tehtud esimene lõik ehk Riisipere-Turba raudteelõik," ütleb Simson.
Elron ootab juba mitmelt valitsuselt otsust lisarongide ostuks Tartu ja Narva suunale. Eesti Raudtee hoiatab, et Haapsalu liin vajaks veel täiendavalt kaht rongi.
"Praegusel hetkel elektrironge puudu ei ole, pigem on diiselronge puudu, aga kui lisandub mitukümmend kilomeetrit lisadistantsi, siis tulevikus võib vaja minna ka lisaelektrironge. See on iseenesest juba järgmise eelarveperioodi küsimus," ütleb Simson.
Toimetaja: Merilin Pärli