Kihnu ja Vormsi tahavad suvel mandriga tihedamat ühendust ({{commentsTotal}})

{{1548090420000 | amCalendar}}
Foto: ERR

Kihnu ja Vormsi vald soovivad suvehooajal tihedamat ühendust mandriga. Maanteeameti sõnul võib kütusehinna ning tööjõukulude kasv hoopis tähendada seda, et amet peab olemasolevategi lepingute katmiseks lisaraha leidma.

Esimese reisi tegi parvlaev Kihnu Virve 2015. aasta oktoobris. Nüüd on selgunud, et vaja oleks rohkem reise, kui parvlaeva meeskond ilma töö- ja puhkeaja seadusega vastuollu minemata pakkuda suudab, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Jutt on suvistest lisareisidest, sest sel ajal toimub Kihnus palju üritusi.

Kihnu vald küsis seda raha valitsuselt juba oktoobris, vastus tuli regionaalminister Janek Mäggilt alles sel kuul. Minister tõdeb, et ühistranspordi korraldamise eesmärk on eelkõige kohalike elanike liikumisvajaduse rahuldamine. Kuna aga vald küsib raha graafiku tihendamiseks suvel, tuleks ministri arvates kindlasti analüüsida Kihnu saare külastuse taluvuspiiri, samuti esmaabi, majutuse ja heakorra tagamise võimekust.

"Ilmselge, et Kihnu suvel mahub külalisi juurde. Viimased aastad on näidanud, et uue laevaga, kus on juba läinud graafik tihedamaks, on tekkinud juurde rohkem teenusepakkujaid. Ja kui sul ei ole inimesi, kellele oma teenust pakkuda, tekib seisak arengus," põhjendas Kihnu vallavanem Ingvar Saare lisareiside vajadust.

Seega tuleks laevale palgata veel teine meeskond, siis on võimalik teenindada ka lisareise.

Pärnumaa ühistranspordikeskus on Kihnu soovidega kursis, sest sellest räägiti juba aasta eest. Isegi summa, mis selleks kulub, on välja arvestatud - 130 000 eurot.

"Sellega me ei ole riigihankes arvestanud. Riigihankes ei näinud ei meie tellijana ega ka vedaja ette, et selline nõue peaks saarte poolt tulema," ütles ühistranspordikeskuse vanemlogistik Avo Rahu.

Tema sõnul peab lisareiside tulek selguma juba lähiajal, et ettevõte jõuaks suveks leida lisameeskonna.

"Kihnu Veeteedel ei ole laeva meeskonna värbamiseks pikalt aega, sest kust neid mehi suveks võtta ainult. See võib üldse osutuda väga raskeks ülesandeks, nii et aegsasti ja kiiresti oleks vaja teada," ütles Rahu.

Pärnumaa ühistranspordikeskus on vastava kirja saatnud maanteeametile. Keskusel jäi eelmisest aastast 100 000 eurot üle, mis tähendab, et juurde oleks vaja vaid 30 000. Vastust veel pole, aga Avo Rahu sõnul on aasta veel noor ja nemad koos Kihnu vallaga lootusrikkad.

Lisaraha pole tänavu loota ühelgi laevaliinil

Vormsi vald tahab samuti suvisel tippajal tihedamat graafikut ning ka sellel liinil oleks sel juhul vaja palgata täiendavat tööjõudu.

Vormsi vallavanem Ene Sarapuu ütles "Aktuaalsele kaamerale", et praamiliiklus teeb muret suvekuudel, kui rahvast liigub palju.

"Just see, et ei ole praami paindlikkust, et on jäigalt graafik paigas nende numbritega, mis on võimalik. Aga sageli on just suvisel perioodil vaja paindlikkust juurde," rääkis Sarapuu.

Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse tegevdirektor Vello Jõgisoo ütles, et lisareisid ja täiendava laevapere palkamine nõuaks juurde umbes 130 000 eurot. Tema sõnul anti maanteeametile lisareiside vajadusest teada juba pool aastat tagasi.

"Jäime oma taotluse juurde olenemata sellest, et maanteeamet suulistel kohtumistel ja suulistel vestlemistel meile andis teada, et neid vahendeid ei ole ja ka ei tule," ütles Jõgisoo.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhtivekspert Mika Männik tõi välja, et Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse ja vedaja koostatud analüüs näitas samas, et probleemid on suvel eeskätt nädalavahetustel ja mahajäämisi saaks leevendada lisareiside asemel pigem suurte kaubaautode hajutamisega teistele aegadele.

Lisaraha pole tänavu loota ühelgi laevaliinil.

"Meie eelarvenumbrid jäävad täpselt samale tasemele kui 2018, nii et meil ei ole võimalik mitte kuhugi mingit lisamahtu juurde panna. Meil on isegi see küsimus, et olemasolevad lepingud tänu kütuse kallinemisele, tööjõukulude kallinemisele võivad ka 2019 kallimaks minna. Juba sellest vaatevinklinst, mis puudutab eelarvevõimalusi, meil ei ole võimalik sellist taotlust rahuldada," kinnitas Männik.

Ta ütles, et kui statistikaameti prognoosid peaksid eeldatavate kulude osas täide minema, on maanteeametil vaja taotleda majandusministeeriumilt tõenäoliselt lisavahendeid olemasolevate veolepingute katmiseks.

Toimetaja: Merili Nael



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: