Taxify ei soovi võtta vastutust juhtide tausta ja kindlustuse eest
Taxify ähvardab tegevuse Eestis lõpetada, kui riik paneb sõiduvahendajad vastutama selle eest, et ükski nende juht ei paku enam teenust ilma puhta tausta, korras auto ning õigesti makstud kindlustusmakseteta, kirjutab Postimees.
[Majandusministeeriumis valmiva eelnõu] võimalikuks tagajärjeks on ühe vajaliku ja innovaatilise transpordimeetodi väljasuretamine ning olulised sotsiaalsed kõrvalmõjud. Muudatus võib oma praegusel kujul viia mitte ainult hobisõitjate, vaid ka osakoormusega taksoveoteenust osutavate juhtide kadumiseni Eesti transporditurult," seisab Taxify kaasasutaja Martin Villigi pöördumises muudatuse eestvedajale, majandusminister Kadri Simsonile, vahendab ajaleht.
Taxify leiab, et kui riik ühistranspordiseaduse tõesti ära muudab, saaksid platvormid edaspidi vahendada vaid "klassikalisi" taksosid – see tähendaks sõidujagamise ajastu lõppu Eestis.
Taxify ja Uberi põhimõte tegevuse algusest peale on olnud, et nemad on vaid sõitude vahendajad ega vastuta ise muu kui kvaliteetse IT-teenuse ehk rakenduste eest. Kõik kohustused on riik seaduses pannud kliendiga otseselt kokku puutuvatele taksojuhtidele – neil peab olema taksoveoluba, sõidukikaart, teenindajakaart ja nad peavad hoolitsema kindlustusmaksete ja riiklike maksude tasumise ning klientide hea teenindamise eest.
Taxify teatas neljapäeva pärastlõunal, et nende statistika näitab, et üle poole autojuhtidest kasutavad platvormi vähem kui 10 tundi nädalas, ehk on nii-öelda hobijuhid.
Ettevõte leiab, et kui igakuiselt 30 sõitu tegev hobijuht peab ostma 300 sõitu tegeva taksojuhiga sama kalli kindlustuse, on see hobijuhi suhtes ebaõiglane ja sõitmine ei tasu tema jaoks ära.
"Meie soov on jõuda dünaamilise liikluskindlustuseni, kus hobijuhid saaksid kasutada transporditeenuse pakkumiseks mõeldud kindlustust ainult sel ajal, kui nad päriselt transporditeenust pakuvad. Erinevates maailma riikides on see erinevalt lahendatud, võimalik on kindlustusmakset arvestada nii sõltuvalt auto läbisõidust kui platvormi kasutamise ajast. Seni ei ole ükski kindlustusselts Eestis meile sellist teenust pakkuda soovinud," märkis ettevõte pressiteates.
Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa seevastu ütles, et riiki tuleb tunnustada, et on tekkinud julgus lõpetada hall ja ebaõiglane olukord.
"Kliendile tähendab see kindlust teenuse kvaliteedis - juhi puhtas taustas, euronormidele vastavas autos ja tasutud kindlustuses. Seega taksoturg hakkab korrastuma ning mis peaasi, selle tulemusel tõuseb kindlasti teenuse kvaliteet ja kliendi turvalisus," teatas Uusmaa.
"Sõidujagamine ei ole pelgalt IT-platvorm, tegemist on selgelt taksofirmadega, mille kohta on nüüd olemas ka Euroopa Kohtu otsus. Samas on oluline, et sõidujagamine on toonud endaga kaasa värskust ja uut mõtlemist – teeme sisulist koostööd näiteks Uberiga, kuid küsimus on võrdsetes reeglites ja eelkõige vastutuses sama teenuse osutamise puhul," lisas ta.
Allikas: Postimees/ERR