Itaalia võimud alustasid Genova purunenud silla demonteerimist ({{commentsTotal}})

Foto: EPA / Scanpix

Eksperdid alustasid reedel Itaalia sadamalinnas Genovas pool aastat tagasi purunenud silla jäänuste demonteerimist.

Oluliste maanteede sõlmpunktiks olev Morandi sild kukkus 14. augustil osaliselt kokku, selle tagajärjel hukkus 43 inimest ja kümned said vigastada, vahendas AFP reedel.

Siiani on õnnetuspaigast ära viidud juba tuhandeid tonne raudbetooni tükke, terast ja asfalti, jättes tontlikult püsti seisma silda toetanud sambad. Reedel paigutati kraanaga kohale neli võimast tungrauda, millega vabastatakse 900-tonnine betoonplaat mõõtudega 18x36 meetrit, et see siis sujuvalt maapinnale lasta. Samu tungraudu kasutati 2013. aastal Toskaana ranniku lähedal uppunud reisilaeva Costa Concordia püsti ajamiseks.

Betoonplaadi toomine 48 meetri kõrguselt maapinnale peaks võtma kaheksa tundi ning operatsiooni algust saabus vaatama ka Itaalia peaminister Giuseppe Conte.

Esialgu loodeti Genoa üheks olulisemaks transpordisõlmeks olnud sild demonteerida juba septembri lõpuks, kuid seda pole seni suudetud teha. Eksperdid on kutsunud demonteerimisega kiirustama, kuna karadavad, et silla varemed võivad ise puruneda ja alla kukkuda.

Purunenud sild avati 1967. aastal, selle kogupikkus oli ligi 1200 meetrit ning see asus 90 meetri kõrgustel sammastel.

Uue silla projekteerib Genovast pärit Itaalia kuulsaim arhitekt Renzo Piano, kes on lubanud, et tema sild kestab vähemalt tuhat aasta.

Uus sild peaks maksma minema 202 miljonit eurot, millega see oleks Euroopa kalleim. Uuel sillal saab olema hukkunud inimeste mälestuseks 43 lambiposti-kujulist sammast ning sellel saavad olema paate kujutavad elemendid meenutamaks Genova ajalugu kunagise suure merevõimuna. See peaks avatama 2020. aasta aprillis, vana silla jäänuste lammutamine peaks kestma 190 päeva ning selle lammutamiseks kavatsetakse kasutada ka lõhkeainet.

Miks vana sild purunes, ei ole seni täpselt selge, kuid põhjuseks arvatakse nii projekteerimis- ja ehitusvigu kui ka sillakonstruktsioonide kehva hooldamist. Silda hooldas Itaalia kiirteid haldav ettevõte Autostrade per l'Italia (Aspi) ning mitut selle juhti võib oodata silla purunemise tõttu kohus.

Toimetaja: Mait Ots



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: