Kandidaadid andsid iga kolmanda reklaamieuro Facebookile või Google´ile

Euroopa Parlamendi valimistel kandideerinud poliitikud kulutasid kõige rohkem raha reklaamile internetis, sellest omakorda lõviosa läks reklaamidele Facebookis ja Google´is.
Europarlamendi valimistel kandideerinud kandidaadid kulutasid summa summarum reklaamile 156 000 eurot, selgus Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjonile esitatud aruannetest.
Suurima osa sellest moodustas internetireklaam - 64 000 eurot, sellest omakorda ligi 42 000 eurot oli reklaam Facebookis ja Google´is.
Neist enim kulutas isikliku kampaaniaga reklaamile Facebookis ja Googles üksikkandidaadina kandideerinud Raimond Kaljulaid - vastavalt Facebookis 20 993 eurot ja Google´is 5492 eurot.
Usin Facebooki reklaamija oli ka Urmas Paet (Reformierakond) kokku 5679 euroga. Seevastu edukaim kandidaat Marina Kaljurand (SDE) kulutas reklaamile Facebookis vaid 74 eurot.
Telereklaamile kulutasid kandidaadid ligi 41 000 eurot, raadioreklaamile 24 000 eurot ja reklaamile trükipressis ligi 10 000 eurot.
Välireklaamile panustasid kandidaadid ise napilt 1500 eurot.
Suur kulu oli reklaamtrükised, millele kokku panustati 35 000 eurot, avalikele üritustele kulutati kokku veidi üle 1000 euro.
Toimetaja: Urmet Kook