Lapsevanemad ei pea perehüvitisi enam taotlema ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1571033820000 | amCalendar}}
Foto: Sotsiaalkindlustusamet

Sotsiaalkindlustusamet (SKA) sai valmis esimese proaktiivse teenuse, avades oma iseteeninduse, kus esimesena muutusid lapsevanematele taotlustevabaks perehüvitised.

"Lähtume teenuste arendamisel põhimõttest, et kui riigil on vajalik informatsioon olemas, ei pea me seda inimeselt enam üle küsima. Proaktiivsus meie teenustes tähendabki seda, et kui perre sünnib laps, siis rahvastikuregistri sissekanne aktiveerib kõik järgmised teenused, ilma et inimene peaks selleks taotluse esitama," rääkis SKA juht Egon Veermäe.

"Meie perehüvitiste teenus on esimene sündmusepõhine teenus Eestis ja me soovime liikuda täielikult taotlusevabade teenuste suunas," lisas ta.

Praegu saavad lapsevanemad iseteeninduses kinnitada neile tehtud perehüvitiste e-pakkumist. Kui lapse sünd on rahvastikuregistris registreeritud ja talle on pandud nimi, saadab sotsiaalkindlustusamet vanema(te)le e-postiga teavituse perehüvitiste saamiseks. Inimesel tuleb toetuse saamine iseteeninduses kinnitada.

"Pakkumuse kinnitamine on oluline, sest iseteeninduses saab pere enda hüvitisi planeerida, näiteks kumb vanem hakkab saama vanemahüvitist," tutvustas uut perehüvitiste teenust sotsiaalkindlustusameti e-büroo juht Kersti Vaikmaa. "Tegime perehüvitiste teenuse võimalikult mugavaks – ei mingit taotlust, ei mingit allkirjastamist, lihtsalt – siin on su raha, millele sul on õigus, tee oma valik," rääkis Vaikmaa.

SKA maksab iga kuu 44 miljoni euro eest 156 000 inimesele peretoetusi ja 19 000 inimesele vanemahüvitist.

Inimesed saavad iseteeninduses üle vaadata ka oma kontaktandmeid, et tulevikus jõuaks info pakutavatest teenustest nendeni. Näiteks kui perre on sündimas laps, soovitab SKA neil e-teeninduses üle vaadata oma e-posti aadress, et pärast lapsele nime panemist jõuaks teavitus perehüvitiste pakkumiste kohta inimeseni võimalikult kiiresti. Tulevikus saab iseteeninduses näha ka ametilt laekunud makseid. Õige pea saab iseteeninduskeskkonnas sotsiaalkindlustusametiga suhelda.

Silmast silma teenindus aga ei kao. "Meil on 18 klienditeenindust, mis on avatud praegu ja mis jäävad avatuks ja kus saab kõik oma mured ära lahendatud," ütles Vaikmaa "Aktuaalsele kaamerale".

Järgmisena muudetakse mugavamaks abivahendite saamist ja vanemapuhkusi korraldav süsteem, seejärel pensionid ja sealt edasi kõik teised ameti toetused ja teenused.

Iseteenindusse saab siseneda sotsiaalkindlustusameti kodulehe kaudu aadressil sotsiaalkindlustusamet.ee või otselingiga iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee. Keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID-ga.

Sotsiaalkindlustusameti iseteeninduse ja perehüvitiste tööd viisid ellu TEHIKu lepingupartnerid: e-teenused arendas Nortal ning teenuse kasutajaliidese lõi Trinidad Wiseman.

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: