Eesti oma reisiplaneerija Peatus.ee valmib järgmisel suvel ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi /ERR

Maanteeamet loob uut ühistranspordiportaali peatus.ee, mis peaks autota liiklemise tegema senisest mugavamaks. Kasutajatele mõne nädala eest testimiseks antud versioonis tulid välja ka mitmed kitsaskohad.

Maanteeamet otsustanud uue luua reisiplaneerija, kuigi tänapäeval on olemas mitmeid väga hästi toimivaid ülemaailmseid lahendusi, kus ka Eesti kohta värske info olemas.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson ütles, et riigil peab olema üks sõltumatu reisiplaneerija, kus oleks väga palju infot sõitjal olemas. "Kus oleks olemas reaalaja info, kus oleks olemas rattalaenutuse parklad," lausus ta.

Uue portaali aluseks on võetud Helsingis kasutusel olev lahendus. Kuigi esialgu võib uue portaali kasutamine näida ebamugav, siis Williamsoni sõnul pole see Google`i reisiplaneerijast keerulisem.

"Vana peatus.ee ei võimaldanud kuvada rattaparklaid, reaalaega, ei võimaldanud kuvada erijuhtumeid, kui buss on kuskil katki, liin ei välju, rong ei välju. Uus reisiplaneerija, kui see lõpuks valmis saab sõitjate tähelepanekute abiga, siis on ta väga hea asi," kinnitas Williamson.

Uue portaali esimestel nädalatel oli probleeme mobiilikasutajatel, ka ei näidanud rakendus, millises maakonnas peatus asub. Praegu puudub võimalus otsida maakonnapõhiselt infot ja seda peab Williamson uue portaali suurimaks puuduseks.

"Järgmine samm, mida meil arendaja juba teeb, on reaalaega kuvada. Reaalaja me teeme Pärnu linna näitel esialgu," ütles ta.

Tehnoloogiaajakirjanik Peeter Marveti sõnul on senise sõiduplaanide tabeli asemel nüüd tegu automaatse marsruudi otsimise lahendusega, mis praegu on hädas andmete kasutajatele arusaadavaks tegemisel.

"Kui ma otsin Voltat siis saate nimekirja erinevaid Voltasid, mille taga on viiekohalised numbrid ja sellega on raske öelda, kas tegemist on bussipeatuse, tänavaga," märkis ta.

Marveti sõnul piisab vahel väikesest lisainfost, et tulemus oleks märksa parem. Näiteks lisades märke, et tegu on Volta tänava või linnasuunalise bussipeatusega. Eesti oma lahenduse tegemist ta mõttetuks ei pea.

Uus reisiplaneerija peaks täies mahus valmis saama järgmiseks suveks, hinnanguliselt läheb see maksma 200 000 eurot.

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: