Tallinn loodab Peterburi tee remondil endiselt riigi abikäele
Tallinn loodab koos riigiga rekonstrueerida Peterburi tee, mida kasutavad lisaks kohalikele liiklejatele ka sadamast saabuvad veoautod. Rekonstrueerimine hõlmab mahukaid töid ja mitmetasandilise ristmiku ehitamist. Praegu käib Peterburi tee projekteerimine.
Kui riik Tallinna idapiiril oleva Väo liiklussõlme rajamise lõpetab, tuleb linnal rekonstrueerida sealt Majaka tänavani suunduv Peterburi tee, kuna seal ei kannata sõita, rääkis abilinnapea Kalle Klandorf. Ehitamiseks loodab linn abi saada riigilt.
"Eks see on riigi otsustada, kui palju ta toetab linna, aga võiks toetada. Me ei ole täna selget vastust sealt saanud, sest et Euroopa rahad ju avanevad alles 2023. aastal. Enne ei saagi otsustada. Praegu me tegeleme projekteerimisega, ja kui me oma eelarvestrateegias näeme, et on võimalus ka 2023. aastal ehitama hakata, siis me seda kindlasti ka hakkame ehitama," lausus Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf.
Tööde maksumust on Klandorfi sõnul praegu raske öelda, sest kui mõned aastad tagasi tehtud arvutuste põhjal leiti, et Peterburi maantee võiks maksma minna umbes 40 miljonit eurot, tuleb täna tõdeda, et ehitamise hinnad on 10 juni 20 protsenti tõusnud.
Hind selgub projekteerimise käigus ja Klandorfi sõnul on võimalik ka kokku hoida. Üks kokkuhoiukoht oleks näiteks Peterburi tee ja Smuuli tänava ristmik, mida kavandatakse nii, et see tulevikuvajadustele jalgu ei jääks. Ristmik ehitatakse mitmetasandiliseks.
"Kui seda ristmikku vaadata, siis kui otse edasi Smuuli teel sõita, siis läheb see tee edasi Tallinna väikeseks ringteeks, mis põhimõtteliselt kas läheb lennujaama alt läbi või läheb ümber lennujaama. Sinna läheb küllalt suur liiklus. Selleks, et mitte kesklinna sõita autodega, selleks saab ümber Tallinna sõita ja Pärnu maanteele sõita näiteks," rääkis Klandorf tulevikuplaanidest.
Klandorfi sõnul peaks ristmik olema mitmetasandiline ka seetõttu, et lisaks tavapärasele linnaliiklusele läbivad seda ka sadamast tulevad suured veoautod.
Teekatte valikuks on tema sõnul kas asfalt või betoon. Betoontee võib tulla kallim, kuid selle vastupidavus on suurem.
Kui selle aasta lõpus lõpeb projekteerimine, kuulutatakse tuleval aastal välja ehitushange, ütles Klandorf.
Toimetaja: Marko Tooming