Merkeli suhtes kriitiline Bildi peatoimetaja Julian Reichelt vallandati

Julian Reichelt
Julian Reichelt Autor/allikas: SCANPIX/imago images/Sven Simon

Saksamaa meediafirma Axel Springer vallandas esmaspäeval riigi suurima ajalehe peatoimetaja Julian Reichelti. Väidetavalt kuritarvitas Reichelt oma võimu naistöötajate suhtes.

Reicheltit süüdistati oma internide edutamises, kellega tal olid afäärid ning hiljem nende kõrvalejätmises või vallandamises, vahendas The Times.

Reichelti tegevust uuris ka advokaadibüroo. 

Märtsis palus Reichelt, et Axel Springeri juhatus ta ajutiselt peatoimetaja kohustustest vabastaks. Sisejuurdlus ei tuvastanud võimu kuritarvitamist ja teatas, et Reichelti ametist vabastamine oleks õigustamatu. Märtsi lõpus Reichelt naasis ametisse. 

Esmaspäeval teatas aga Axel Springer, et Reichelt vallandati. Väidetavalt valetas Reichelt firma juhatusele. Samuti olevat Reichelt ajanud segi isiklikud ja töösuhted. 

"Reichelt aitas Bildi edasi arendada, kuid teda pole enam võimalik ametis hoida," ütles Axel Springeri tegevjuht Matthias Döpfner.

USA ajalehe New York Times aruandes väideti, et Döpfner kaitses varem Reicheltit, kuna ta oli ainus peatoimetaja Saksamaal, kes kritiseeris teravalt kantsler Angela Merkelit ja tema valitsust.

Reichelt võrdles Merkeli valitsust tihti endise Ida-Saksamaa režiimiga. Ta juhtis Euroopa suurima tiraažiga tabloidi neli aastat.

Toimetaja: Karl Kivil

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: