Venemaa lammutab varuosade puudumisel lennukeid

Venemaa lennufirmad, sh riiklik ettevõte Aeroflot on lammutamas osa enda lennupargi lennukeid, et nendest saadud osi kasutada teiste lennukite töös hoidmiseks, vahendab Reuters.
Venemaa valitsus soovitas juunikuus lennufirmadele, et nad kasutaks mõnd enda lennukit varuosadeks, et teisi lennukeid töös hoida. Sedasi loodetakse hoida välispäritolu lennukid Venemaal töös kuni 2025. aastani.
Venemaale kehtestati veebruaris sanktsioonid, mis ei võimalda Vene lennufirmadel enam saada lääne päritolu lennukite varuosasid või saata lennukiosi hoolduseks lääneriikidesse.
Lennunduseksperdid on juba varem spekuleerinud, et Vene lennufirmad hakkavad lennukeid varuosadeks lammutama, kuid nüüd on spekulatsioon saanud kinnituse.
Vähemalt üks Vene Suhhoi Superjet 100 ja Airbus A350 on praegu lammutamisel. Mõlemad kuuluvad Vene lennufirmale Aeroflot. Suhhoi Superjet 100 on Venemaal välja arendatud lennuk, mis tugineb olulisel määral lääne tehnoloogial, mistõttu sanktsioonid mõjutavad ka seda lennukitüüpi.
Lammutamisele määratud Airbus A350 on Reutersiga suhelnud allika sõnul peaaegu uhiuus.
Enamik Vene lennukipargist koosneb lääneriikidest ostetud lennukitest.
Mingeid osi on allika sõnul eemaldatud ka Aeroflotile kuuluvatelt mudelitelt Boeing 737 ja Airbus A320.
Venemaa transpordiministeerium ja Aeroflot ei ole olukorda kommenteerinud.
Lääne ekspertide sõnul ei pruugi Venemaa sedasi olemasolevaid lennukeid kasutades hoida neid kauem töös kui aasta.
Aerofloti lennukipargist on pea 80 protsenti lääne päritolu ning ülejäänud 80 lennukit on Venemaal toodetud Suhhoi Superjet-100 lennukid.
Reutersi arvutuste järgi ei ole 15 protsenti Aerofloti lennukitest alates juuli lõpust kordagi õhku tõusnud. Aerofloti seitsmest Airbus A350 lennukist ei ole kolm lennukit pea kolm kuud lennanud.
Kuna Venemaa lennukid ei saa enam paljude riikide õhuruumi lennata, siis on Vene lennufirmadel ka vähem lennukeid vaja töös hoida.
Lennundusvaldkonna mõttekoja Aviaport juhi Oleg Pantelejevi sõnul on Venemaa jaoks suurim probleem lennukimootorite ja kõrgtehnoloogilise elektroonika töös hoidmine.
Venemaa allikate hinnangul on Vene lennunduse jaoks suurim katsumus mudelitega Airbus A350 ja Bombardier Q seeriaga, kuna nende lennukite hooldus toimub tavapäraselt väljaspool Venemaad.
Toimetaja: Allan Aksiim
Allikas: Reuters