Ärileht: Tee-ehitaja süüdistab Tallinna ebavõrdses kohtlemises

Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

TREV-2 Grupi juhatuse esimehe Sven Pertensi kinnitusel oli Tallinna Pronksi ja Jõe tänava rekonstrueerimise hanke tingimustes kirjas, et tänaval tuleb ka tööde tegemise ajal mõlemas suunas üks sõidurada lahti hoida. Et nüüd on liiklus täielikult kinni, kahtlustab Pertens linna hanketingimustega sahkerdamises.

"Meie praktika kohaselt on Tallinna keskkonna- ja kommunaalamet tellijana olnud ka väga jäik erinevate hanketingimuste tõlgendamise ja rakendamise suhtes: kõrvalekalded liikluskorralduses ja vahetähtaegades ei ole lubatud ning on sanktsioneeritavad," ütleb Pertens Ärilehele.

"Kõike seda arvestades leidsime, et õnne me sellise objekti ehitamisest sellises asukohas ei leia, mistõttu otsustasime mitte pakkuda," põhjendab ta loobumist Tallinna lähiaastate suurimast teerekonstrueerimishankest.

Enne loobumisotsust saadeti veel Tallinna keskkonna- ja kommunaalametile päring, kas on võimalik sulgeda ehitusobjekt täielikult, et teha kitsastes tingimustes suuremahulisi ja aeganõudvaid trassitöid.

Vastus ei jätnud kaheti mõistmise võimalust: pakkumises tuleb lähtuda hankedokumentatsioonis toodud tingimustest ja ehitusobjekti täielik sulgemine läheb nendega vastuollu.

Seda suurem oli Pertensi üllatus, kui liiklejate jaoks ilmusid tänavatele teated Pronksi tänava täielikust sulgemisest.

Pertensi sõnul on tegu hankel osalenute ja mitteosalenute ebavõrdse kohtlemisega, mis läheb vastuollu riigihangete seadusega.

Tema hinnangul on tänava täieliku sulgemise ja osalise sulgemise hinnavahe Pronksi ja Jõe tänava rekonstrueerimisprojektis 2,5–3 miljonit eurot.

Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti juhataja asetäitja Heigo Jänes ütleb, et tänavate ehitusaegne sulgemine või neile liikluse lubamine on ehitustööde tegijate ja transpordiameti koostöös sündiv dünaamiline protsess.

Jänese väitel selgus kohe pärast ehitustööde alustamist, et olemasolevad maa-alused kommunikatsioonid ei paikne projektijärgsetes asukohtades.

Jänese jutuga läheb vastuollu fakt, et tänava täielik sulgemine oli selge juba enne, kui algasid kaevetööd ja tee alt tulid välja tehnovõrkude üllatuslikud asukohad.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: