Ekspress Grupp kasvatas digitellimuste hulka
Üks kahest suurest Eesti meediagrupist, Ekspress Grupp, kasvatas digitaalsete tellimuste hulka võrreldes üleeelmise aastaga Balti riikides kokku 41 protsenti. Eestis kasvas Delfi Meedia digitellimuste hulk 20 protsenti.
"Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Liigume kontserni pikaajaliste eesmärkide suunal kasvatada digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani," ütles Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.
Võrreldes digitoodetega on paberlehtede tiraažid pidevas languses ja kontsern teeb nende osas järjepidevalt kasumlikkuse analüüsi.
"Pabertoodete jätkamine ja digitoote kasutajate arv ei ole otseses sõltuvuses üksteisest. Küll aga on digitellijate numbri suurenemine kindlasti meile oluline, kui mõne pabertoote sulgemine peaks päevakorrale tulema. Meile on väga oluline, et meie sisu loetaks ikka võimalikult paljude silmapaaride poolt. Pabertoodete puhul teeme järjepidevalt toodete kasumlikkuse analüüsi ja otsused baseeruvad paljuski sellel," ütles Rüütsalu ERR-ile.
Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes 2022. aastaga 20 protsenti (neljandas kvartalis neli protsenti), ulatudes 102 793-ni.
50-protsendiliselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10 protsenti (neljandas kvartalis vähenes kaks protsenti), ulatudes 24 875-ni.
Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25 protsenti (neljandas kvartalis kaheksa protsenti), ulatudes 6998-ni.
Lätis kasvas Delfi A/S-i digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 87 protsenti (neljandas kvartalis 31 protsenti), ulatudes 26 427-ni. Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 112 protsenti (neljandas kvartalis 39 protsenti), ulatudes 39 872-ni. Leedu meediaportaal Lrytas alustas tasulise sisu müügiga 2023. aasta IV kvartalis ja jõudis detsembri lõpus 6363. digitellimuseni.
Kontsern loeb digitellimuseks ainult tellimusi, mille väärtus on suurem kui üks euro ühes kalendrikuus, ning mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad.
Toimetaja: Mari Peegel