Euroopa Liit kehtestas Hiina elektriautodele tollimaksud
Euroopa Komisjon kehtestas subsiidiumivastase uurimise tulemusel ajutised tasakaalustavad tollimaksud Hiinast pärit elektrisõidukite impordi suhtes.
Uurimise põhjal on komisjon jõudnud järeldusele, et Hiina elektrisõidukite väärtusahel toetub ebaõiglasele subsideerimisele, mis võib põhjustada EL-i autotootjatele majanduslikku kahju.
Uurimise käigus uuriti ka meetmete tõenäolisi tagajärgi ja mõju elektrisõidukite importijatele, kasutajatele ja tarbijatele EL-is. Läbirääkimised jätkuvad tehnilisel tasandil, et leida WTO nõuetele vastav lahendus, teatas komisjon.
Kolme valimis sisalduva Hiina tootja suhtes kehtestati järgmised tollimaksumäärad: BYD: 17,4 protsenti; Geely: 19,9 protsenti; SAIC: 37,6 protsenti.
Teiste Hiina elektrisõidukite tootjate suhtes, kes tegid uurimise käigus koostööd, kuid keda valimisse ei kaasatud, kohaldatakse 20,8-protsendilist kaalutud keskmist tollimaksu. Muude koostööst keeldunud äriühingute suhtes kohaldatav tollimaks on 37,6 protsenti.
Võrreldes 12. juunil 2024 avalikustatud määradega korrigeeriti ajutisi tollimakse veidi allapoole, tuginedes huvitatud isikute esitatud märkustele arvutuste täpsuse kohta. Uurimise põhjalikud järeldused on esitatud Euroopa Liidu Teatajas avaldatud rakendusmääruses.
Ajutisi tollimakse kohaldatakse alates 5. juulist kuni nelja kuu jooksul. Selle aja jooksul peavad ELi liikmesriigid vastu võtma lõpliku otsuse. Kui otsus vastu võetakse, kehtestatakse tollimaksud viieks aastaks.
Ka USA autotootja Tesla võib enda esitatud põhjendatud taotluse alusel saada viimases etapis individuaalselt arvutatud tollimaksumäära. Kõik teised Hiinas tootvad äriühingud, keda lõplikku valimisse ei kaasatud ja kes soovivad, et nende konkreetset olukorda uuritaks, võivad kooskõlas subsiidiumivastase alusmäärusega taotleda kiirendatud läbivaatamist pärast lõplike meetmete kehtestamist, teatas Euroopa Komisjon.