Tallinna linn ja Merelinna Kaitsjad jõudsid Reidi tee osas kokkuleppele

Tallinna linn ja rühmitus Merelinna Kaitsjad jõudsid Reidi tee projekti osas kokkuleppele, sõlmides ühise 16-punktilise memorandumi ehitusprojekti korrigeerimiseks.
„Ligikaudu kaks kuud kestnud kohtumiste ja konsultatsioonide käigus lepiti kokku, et Reidi teel tuleb alandada maksimaalset lubatavat sõidukiirust 40 km/h, muuta pargi säilitamise nimel Reidi tee kurviraadiust ja mitmes kohas vähendada sõiduradade arvu,“ ütles Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova. „Lisaks laiendatakse vaheribasid Russalka läheduses, kuhu tekkivale haljasalale on kavas istutada eelkasvatatud puid.“
Izmailova osutas, et uus Reidi tee lahendus võimaldab Tallinnal edukamalt kandideerida Euroopa Rohelise Pealinna tiitlile, aga saada ka lihtsalt parem, kergliiklejat rohkem eelistav ja autostumist vaos hoidev lahendus.
Tallinna linnapea Taavi Aas lisas, et rühmitusega Merelinna Kaitsjad saavutati hea tööõhkkond ning tekkis asjalik dialoog. Aas mainis, et keerulisim osa kõnelustel puudutas sõiduradade vähendamist.
„Kompromiss siiski sündis, sest Reidi teel linnast väljuval suunal on enne Narva maantee ristmikku vähendatud sõiduradade arvu kolmelt kahele,“ selgitas Aas. „Russalka esisel ristmikul on mõlemas sõidusuunas vähendatud sõiduradade arvu ühe sõiduraja võrra. Russalka monumendi poolsel serval nihkub sõidutee merest seetõttu 3,5 meetri võrra maa poole.“
Memorandum sätestab veel, et Russalka monumendi kõrval asuvale liivasele puhkeribale paigaldatakse mugavamaks ajaveetmiseks teisaldatav linnamööbel. Pärast Reidi tee väljaehitamist muudetakse Narva maantee alates Reidi tee ristmikust kesklinna suunal ühistranspordi ja kergliikluse prioriteediga tänavaks, linn pikendab Pirita tee ühistranspordi raja kuni Rummu teeni.
Kokkuleppe sõlmisid kolmapäeva õhtul Merelinna Kaitsjate esindajatena Elo Kiivet ja Mihkel Annus, Tallinna linna poolt kirjutasid alla linnapea Taavi Aas ja abilinnapea Züleyxa Izmailova.
Merelinna kaitsjad: tegemist on kompromissiga
Rühmituse "Merelinna kaitseks" esindaja Elo Kiivet ütles ERR-ile, et tegemist oli ikkagi kompromissiga, mida piirasid karmid ajaraamid. "Eri poolte ja arvamuste kokku toomine, üksteisest arusaamine on siin vast kõige olulisem edasiminek ja see teeb lootusrikkaks ka tuleviku osas. Edasi arutamist konkreetselt Reidi tee ehitusprojektiga meil enam ei ole, nüüd loodame, et projekteerijad ja maastikuarhitektid koos ehitajatega annavad oma parima," lausus Kiivet.
Rühmituse liige Mattias Luha kommenteeris Facebookis, et kõike, mida rühmitus soovis ei õnnestunud saavutada. "Päris kõiki rumalusi ei õnnestunud ära hoida, kuid ilmselgelt on toimunud muutus selles, kuidas linnavalitsus kaasamisse ja teavitamisse suhtub. Loodame, et nii jääb ka edaspidi ning arutelud ja ekspertide kaasamised hakkavad toimuma ilma sellele eelneva tsirkuseta," rääkis Luha.
Reidi tee ehitusprojekti parandamise kokkuleppe dokumenti on võimalik vaadata SIIT.
Toimetaja: Aleksander Krjukov