Kütusemüüja: hinnavahe teiste Balti riikidega tuleb eelkõige maksudest
Bensiini hind Eesti tanklates tõusis viimase nelja aasta kõrgeimale tasemele. Võrreldes Eestiga on Lätis ja Leedus kütuse hind aga oluliselt madalam ning see tuleneb eelkõige maksude erinevusest.
Circle K juht Kai Realo selgitas "Ringvaates", et kütusehinda tanklates mõjutab eelkõige naftahinna kõikumine.
"Nafta on hetkel 70 dollari juures barrel. See tähendab, et kõik maksud sinna otsa, euro-dollari kurss - nii ta teebki selle kõrgema hinna täna," ütles Realo.
Lätis ja Leedus on kütusehinnad madalamad kui Eestis. Realo kinnitusel tuleneb see maksude erinevusest.
"Aktsiisimaksud on hetkel Eestis palju-palju kõrgemad kui Lätis ja Leedus. Lihtsalt öeldes see vahe on 15 senti liitri kohta, mis on üldine vahe. Loomulikult, igal ajahetkel, kui sa korraks tuppa vaatad, siis näed, mis seal toimub. Vahel seda hinda mõjutab ka konkurents, kas on väike hinnasõda, aga laias laastus on, jah, kuni 15 senti soodsamad Balti riikides," selgitas ta.
Realo sõnul on tänu hinnavahele Eesti kütusemüüjad juba Läti ja Leedu müüjatele liitreid kaotanud.
"Transpordiettevõtted, kes teenindavad Euroopa kliente, tangivad täna lihtsalt Lätis või Leedus ennekõike. See tähendab, et läbimüügid meie jaamades on vähenenud ehk hinnanguliselt võiks öelda 7-8 protsenti on juba turul liitreid kaduma läinud tänu hinnavahele. Ja loomulikult, keegi ei taha töötada tingimustes, kus su mahud langevad ja sa teenid kütuse müügilt vähem. Loomulikult käib tõsine võitlus iga liitri pärast," rääkis ta.
Statistika näitab Realo sõnul, et ka eratarbijad, peamiselt Viljandi piirist lõuna poole käivad Lätis tankimas.
Toimetaja: Merili Nael