Omniva võtab töösse kliendi soovidest lähtuva postipakkide logistika ({{commentsTotal}})

Omniva saadab praegu välismaalt tulevad pakid oma loogika alusel. Tulevikus saab klient ise ka sõna sekka öelda.
Omniva saadab praegu välismaalt tulevad pakid oma loogika alusel. Tulevikus saab klient ise ka sõna sekka öelda. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Postipakke tellides saadab Omniva selle praegu vaikimisi aadressijärgsesse postkontorisse. Järgmisest aastast asub riiklik postiettevõte aga arendama kliendikeskset logistika infosüsteemi, mis võimaldab saadetisi aadressi asemel saajaga seostada, mis võimaldab kliendil suunata pakki endale sobivasse kättesaamiskohta.

Jõulude eel hoogustub välismaistest netikaubamajadest kauba tellimine. Kui inimene just ise kullerfirmat valinud pole, satub enamik neist kaupadest Omniva süsteemi.

Ehkki inimene võib olla varasemalt korduvalt Eesti-siseselt Omniva abil kaupu kindlasse pakiautomaati tellinud, ei loe see välismaalt saabuva paki kättesaamisel: vaikimisi saadetakse pakk aadressijärgsesse postkontorisse, vaatamata sellele, et kliendile ei pruugi selle asukoht või lahtiolekuajad sobida. Juhul kui paki peal kliendi telefoninumbrit pole, tuleb teade paki saabumisest endiselt paberilipiku kujul postkasti, ehkki ettevõttel on varasemalt pakiautomaate kasutanud kliendi telefoninumber olemas. Praegu aga Omniva logistika infosüsteem inimest ja aadressi omavahel ei seosta.

"Kogu postimaailmas - mitte ainult Eestis, vaid ka mujal - on ajalooliselt käsitletud saadetisi mitte isiku-, vaid aadressipõhiselt. See tähendab, et logistika infosüsteemis ei ole eraklientide andmebaasi ning konkreetset pakki ei seostata konkreetse saaja ega tema soovide-eelistustega," põhjendas kohmakat ja senist kliendisuhet eiravat süsteemi Omniva meediasuhete juht Mattias Kaiv kevadel.

Toona kinnitas ta, et Omnival on süsteemi muutmine käsil, nii et kliendil õnnestuks edaspidi ise otsustada, kust soovib pakki kätte saada - postkontorist, kindlast pakiautomaadist või kullerilt koduuksel.

Nüüd kinnitab Kaiv, et hetkel on Omniva prioriteediks uue logistikakeskuse käimasaamine, nii et kliendikeskse logistika infosüsteemi arendamise kallale asutakse järgmisel aastal.

"Idee poolest on planeeritud nii, et inimesel oleks oma kliendikonto, kust on võimalik pakke ja kirju saata, kui määratleda enda eelistatud kättesaamiskoht. Kõige aluseks oleks kliendiandmebaas, kus meil oleks see kliendieelistus olemas. Täna meil seda veel ei ole," ütles Kaiv ERR-ile. "Tõenäoliselt saame uuel aastal hakata kliendieelistuste poolega edasi liikuma. Täna on kõige suurem kiire uue logistikakeskuse käivitamisega, see on meie prioriteet number üks."

Uues süsteemis saab klient ka määratleda, kuidas ta soovib, et postiettevõte temaga kontakteeruks: kas pakiteatised tulevad edaspidi näiteks SMS-ina või e-kirja teel. Kaiv ei välista ka pakilogistika äppi, ent rõhutab, et see on kindlasti tulevikumuusika.

Omniva veksleid välja ei käi, millal tuleval aastal alustatav arendus kasutusvalmis peaks saama. Ettevõttesisene infosüsteem, mida kliendid ei näe, on Omnival olemas, puudu ongi just see pool arendusest, mis kliendi jaoks isikustatud kasutusliidese teeks.

"Näiteks uus sorteerimisliin töötab tegelikult juba uue logistikainfosüsteemi peal, samuti on ka näiteks uute pakiautomaatide tarkvara osa uuest logistikainfosüsteemist. Kui süsteemi nii-öelda vundamentosad on valmis, siis saamegi jätkata kliendikesksete lahenduste arendamisega," selgitas Kaiv.

IT-arendust viivad ellu postiettevõtte enda töötajad, hanget teenuse väljastpoolt sisseostmiseks plaanis pole. Arenduse maksumust ei oska postiettevõte veel hinnata, kuivõrd eesolevad IT-arendused puudutavad väga erinevaid süsteeme.

Seni aga saab ebasobivasse kohta saadetud paki vajadusel ümber suunata. Pärast pakiteatise saamist tuleb selleks Omniva infokeskusega ühendust võtta ja teatada, kuhu pakk ümber suunata.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: