Soonvald ja Šmutov: meile Eesti 200 manifesti avaldamiseks ei pakutud ({{commentsTotal}})

{{1547629920000 | amCalendar}}
Eesti 200 manifest ilmus Postimehes 2. mail 2018.
Eesti 200 manifest ilmus Postimehes 2. mail 2018. Autor/allikas: (Foto: ERR)

Kuigi erakonna Eesti 200 esimees Kristina Kallas väitis, et Eesti 200 asutamismanifesti teksti pakuti avaldamiseks lisaks Postimehele ka teistele väljaannetele, kinnitavad teiste suurte meediaväljaannete juhid, et seda ei tehtud.

Endise Postimehe peatoimetaja Lauri Hussari ootamatu otsus liituda vaid mõned päevad enne valimisnimekirjade lõplikku kokkupanekut erakonnaga Eesti 200, tekitas hulga ajakirjanduseetilisi küsimusi. Näiteks ilmus mullu 2. mail Eesti 200 asutamismanifest ainult ajalehes Postimees. Mõned päevad hiljem kirjutas Hussar kommentaari, kus avaldas selget toetust Eesti 200-le.

ERR-i ajakirjanik Indrek Kiisler küsis esmaspäeval toimunud pressikonverentsil Eesti 200 esimehelt Kristina Kallaselt, miks ilmus manifest vaid Postimehes? Loogika sellistel puhkudel oleks, et see ilmub korraga kõikides suuremates meediaväljaannetes.

Kallas vastas, et manifesti avaldamisest räägiti mitme väljaandega, kuid lõpuks otsustati see avaldada vaid Postimehes.

"Ma väidan seda, et meil oli ka teisi väljaandeid, kellega me rääkisime sellest. Lauri Hussar ei ole osalenud manifesti loomisele eelnenud aruteludel ja ka sellele järgnevatel aruteludel," väitis Kallas.

ERR küsis Kallase väite kohta teistelt suurematelt meediaväljaannetelt. Delfi ja Eesti Päevalehe peatoimetaja Urmo Soonvald ütles, et teda üllatas Kallase räägitu.

"Võimalik, et teistele siis pakuti ja vaid Postimees oli nõus, kuid meile seda kindlasti ei pakutud. Kui ma ühelt Eesti 200 vedajatest kuulsin, et manifest on ilmumas Postimehes, siis küsisin sõbralikult selle valiku põhjust ja ka seda, et millisel kujul meie selle võiks saada. Vastuseks öeldi, et Postimehega tehti kokkulepe varem. Ma täpset sõnastust ei mäleta, sest ei pidanud selle salvestamist toona vajalikuks. Ja nii toonane jutt ka lõppes," meenutas Soonvald.

Ka Õhtulehe peatoimetaja Martin Šmutov ütles, et Õhtulehele Eesti 200 manifesti ei pakutud.

"Mulle ei meenu, et see oleks enne Postimehes ilmumist mulle saadetud. Suulisi kõnelusi pole kindlasti olnud," rääkis Õhtulehe peatoimetaja. 

ERR-i arvamustoimetaja Rain Kooli sõnul ei pakkunud Eesti 200 oma manifesti avaldamist ka rahvusringhäälingule.

"Kontrollisin igaks juhuks üle ka oma e-postkasti sisu ja mida pole, on Eesti 200 manifesti pakkumine," nentis Kooli.

Toimetaja: ERR



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: