Edelaraudtee rekonstrueerib Lelle-Türi lõigul 28 kilomeetrit raudteed ({{commentsTotal}})

{{1550470200000 | amCalendar}}
Foto: Martin Dremljuga/ERR

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS kuulutas välja hanke, et leida Lelle-Türi 28 kilomeetri pikkusele raudteelõigule rekonstrueerija. Hinnanguliselt 12 miljonit eurot maksev töö peaks valmima oktoobris ja võimaldama lõigu ulatuses sõita rongidel kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Ehitustööde käigus on kavas asendada kogu vana raudtee pealisehitus uuega ja ka ülesõitude rekonstrueerimist, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Majandusministeerium saatis suvel Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-ile kirja palvega see raudteelõik korda teha, kuna tehnilise järelevalve amet tegi ettekirjutused ja hoiatuse piirkiirusi alandada," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter.

"Renoveerimist on vaja läbi viia, sest raudtee tehnoseisund on kehva. Puitliipritel raudtee peab saama lähiajal ajalooks. Konkreetse projekti puhul me eeldame, et maksumuseks võiks olla orienteeruvalt 12 miljonit," sõnas Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhatuse liige Rain Kaarjas.

12 miljonit on Edelaraudtee valmis tasuma oma vahenditest, kuid siis on tõenäoline, et raudteekasutustasu tuleks tõsta. Ettevõtte hinnangul näiteks miljoni euro võrra aastas.

"Selle finantseerimine võiks toimuda kas läbi raudteevedajate, eelkõige Elroni kasutustasude, aga samal ajal riik otsib siis võimalusi ka finantseerida seda projekti kas selle perioodi EL-i vahendite jääkidest või järgmise perioodi EL-i rahadest," märkis Tatter.

Sel juhul oleksid Elroni käest küsitavad kasutustasud ka väiksemad. Samas ettevõtet võimalik kasutustasu kasv liigselt ei hirmuta.

"Kui me vaatame kasutustasusid tervikuna, siis need on 40 protsenti meie kuludest. Kas see mõne lõigu peal on rohkem või vähem, see seda üldist pilti ju ei mõjuta, sest väga suur osa niikuinii meie kuludest moodustavad raudtee kasutustasud. Igal aastal me vaatame kokku selle, kui suures mahus me suudame siis teenindada reisijaid ja sellele tuleb siis vastav toetusenumber juurde," lausus Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.

Ehitustegevus rongiliiklust tervikuna peatada ei tohiks, kuid võib seda pisut häirida. Tööd peaksid valmima oktoobris.

Töö sisaldab ehitustöö projekteerimist, kogu vana raudtee pealisehitise asendamist uuega, pikkrööbastega tee ehitamist, ülesõidukohtade rekonstrueerimist, pöörmete asendamist uutega, sildade osalist remonti ning kraavide puhastamist. Samuti peab töövõtja soetama tööde läbiviimiseks vajalikud rööpad ja betoonliiprid.

Toimetaja: Laur Viirand



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: